27.09.2012 г.

Оливър Стоун снима новия си филм „Диваци”


Темата е обичано заподозряната – секс и наркотици

Персонажите на Оливър Стоун никога не са били невинни. Те обичат свободата, наркотиците и секса. Режисьорът стилно преплита тези три техни страсти и в новия си филм “Диваци” (“Savages”).
Именно с тази продукция американският творец, неприет в Холивуд, който за дълго отсъства от света на киното, се завърна отново на екран. В новия си проект събира куп знаменити актьори, сред които Салма Хайек, превърната в женския образ на Кръстника, нейният жесток изпълнител на мокри поръчки - Бенисио Дел Торо, и корумпираният служител на Агенцията за борба с наркотиците Джон Траволта.
Съвсем лежерно Стоун показва как обикновените хора лесно могат да се подхлъзнат, подлагайки на риск не само живота си. Историята се завърта около любовния триъгълник между предприемача от Лагуна бийч Бен (Еърън Джонсън), отдаден на благотворителност будист, и най-близкия му приятел Чон (Тейлър Кич), бивш "тюлен" от военноморския флот и наемен войник.
Героите развиват тайна домашна промишленост - отглеждат суперкачествена марихуана. Те имат обща любима - красавицата Офелия (Блейк Лайвли), еднакво предана и на двамата. Заедно те са идеалният мъж за нея - хармонично единство между дух и материя. Животът им в южнокалифорнийското градче е идиличен, докато мексиканският картел Баха не ги притиска да му станат бизнес партньори.
Режисьорът, трикратен носител на “Оскар”, се е спрял на криминалния бестселър на Доун Уинслоу. Романът, който е в топ 10 за 2010 г. на Ню Йорк Таймс, показва как могат да общуват хора с различно възприятие към света, но с обща цел – разпространяване на марихуана. Всеки вижда в съперника си неговата “диващина”, но не отразява собствената си лудост.
Историята е описана през очите на Офелия. Препратката към Хамлетовата героиня пренася нейното лутане в съвременността, където на мода отново е неостаряващото за всяко едно поколение търсене на собствената си същност. Може да съжаляваме, че сцените с нейната майка, изиграна от Ума Търман, така и не оцеляват, поради времетраенето на проекта.
Все пак във филм от този жанр женските образи са доста интересно изведени. Освен Офелия, любопитна роля прави и Салма Хайек. Нейната нелека задача да изиграе жената с мъжка професия – държаща мафията в ръцете си, е стигнала до интересен контраст с добре познатите до този момент подобни персонажи. Героинята й умее да покаже слабостта си и едновременно с това да прояви най-силна ярост.
Стоун показва доброто и лошото у хората, принудени да действат при крайни ситуации, притиснати до стената. Чрез персонажите си режисьорът доказва, че в извънредни условия всеки може да открие жестокостта, на която е способен. От друга страна, авторът открива, че дори у най-свирепия е оцеляло чувството на обич към някого.
Филмът е пълен с извратени и уродливи мъчения. Стоун е явен провокатор за легалилизиране на дрогата и това не е единственият му филм, в който го показва (може само да споменем "Доорс” и “Обратен завой”). Безспорен факт е талантът му да снима омайващо именно миговете на поглъщане на марихуаната. Той принуждава като че ли зрителя да я усети, помирише и потапяйки се в историята, да се почувства дрогиран. И това се случва, докато режисьорът ни доближава до най-съкровените тайни на героите си. Така и зрителят ги разбира, защото накрая никой от техните пороци не изглежда да са му чужди.

Няма коментари:

Публикуване на коментар