15.02.2011 г.

Откриват приемна за жалби срещу мобилните оператори

Въпреки трудностите, които се срещат в процеса на преносимост на номерата, към 31 януари 2011 г. са пренесени 139 377 броя мобилни номера и 60 337 фиксирани номера. Това каза Веселин Божков, председател на Комисията за регулиране на съобщенията, цитиран от “Фокус”. Според него все повече потребители на телефонни услуги се възползват от услугата преносимост на номерата и са запознати с правата си.
Въпреки срещите, инициирани от КРС и ангажиментите на мобилните оператори за безпроблемно обслужване, броят на жалбите продължавал да се увеличава.
„Досега в комисията са постъпили над 800 жалби. Само за периода септември-ноември 2010 г. сме получили над 500 жалби, от края на ноември 2010 г. до края на януари – те са над 300”, каза Божков.
Друг често срещан проблем бил и автоматичното подновяване на договора на абонатите, което създава големи пречки при преносимостта на номерата. Предприехме нужните действия за премахване на тази пречка пред смяната на оператора, обясни Божков. Досега били образувани 252 административнонаказателни производства срещу предприятията и са издадени 168 наказателни постановления.
На 15 март ще бъде открита приемна за граждани, в която представители на КРС, Комисията за защита на потребителите (КЗП) и Комисията за защита на личните данни (КЗЛД) ще консултират потребителите на мобилни услуги по конкретни проблеми.
Четири-пет пъти са нараснали жалбите на потребители от мобилните оператори през 2010 година спрямо 2009 г., съобщиха наскоро и от асоциация „Активни потребители”. На първо място потребителите се оплакват от автоматичното подновяване на срочните договори.
От 6 август 2010 г. бе въведена процедурата за пренасяне на фиксирани и мобилни телефонни номера на „едно гише“. На операторите бе даден 4-месечен срок, в който да се подготвят технически за започването на услугата.
Ако след 1 октомври има нарушения при преносимостта на телефонните номера ще бъдат налагани най-високите санкции, предвидени в закона, глобите могат да достигнат 100 000 лева, предупредиха през септември от КРС. До такива обаче не се стигна. Дори премиерът Бойко Борисов се ангажира с проблема, като в края на октомври настоя пред КРС и мобилните оператори незабавно да спре бойкота на преносимостта.
Един от директорите на компанията напусна
Днес стана ясно, че Александър Кухар, досегашен главен технически директор на „Мобилтел“, напуска компанията. Възможно е напускането на Александър Кухар да е повлияно от продължилата по-дълго от планираното смяна на билинг системата на Мобилтел, твърдят запознати. Смяната на системата продължава вече 4 месеца, през които клиентите на оператора не само не са обезщетени за неудобствата, ами точно обратното- биват ощетявани всеки месец.
След две години като главен директор „Технологии“ на Мобилтел, от 1-ви март Александър Кухар поема ролята на Purchasing Director едновременно за А1ТА и Телеком Аустриа Груп, съобщиха от Мтел.
Александър Кухар има 10 години опит в техническите дирекции на Телеком Аустриа Груп. Той заема поста Главен технически директор на Мобилтел в един от най-динамичните периоди за компанията. Под негово ръководство са изпълнени множество проекти за развитие на мрежата.
След завръщането на Александър Кухар в Австрия, неговата функция като главен директор „Технологии” в Мобилтел ще поеме Хорст Пертъл, който в момента заема същата позиция в Si.mobil, Словения, компания от групата на Телеком Аустриа.
Хорст има 25-годишен международен опит в сферата на телекомуникациите, придобит чрез множество проекти в Европа и Америка. Той се присъединява към Телеком Аустриа Груп през 2005 година и работи за Мобилтел, ръководейки дирекция „Мрежа за достъп и пренос” до края на 2009 година. През 2010 г. е назначен като главен директор „Технологии” на Si.mobil, където успешно обновява изцяло мобилните централи и в последствие подобрява качеството на 2G и 3G мрежата.
„Поздравявам и Александър, и Хорст, като им пожелавам много успехи на новите им позиции. В последните две години преодоляхме много предизвикателства, които ще помогнат на компанията да подобри още повече своето представяне, като в същото време ни подготвиха за новите задачи, с които, вярвам, Хорст успешно ще се справи”, казва главният изпълнителен директор на Мобилтел Андреас Майерхофер.



Няма коментари:

Публикуване на коментар