23.02.2011 г.

Кой спря влака?

Двете структури на железниците – БДЖ и Железопътна инфраструктура се обединиха за поредните протести. Отново срещу съкращенията и за провеждането на мерки за подобряването на жп транспорта. На 10 март влаковете няма да се движат от 10 до 11 часа, на 11-ти от 8 до 16 часа. По това време няма да се продават билети и касите на гарите ще бъдат затворени.
Обикновената човешка солидарност ни кара да изпитваме съчувствие към хората, губещи работата си. От друга страна за да ползваш железопътен транспорт в днешно време трябва да имаш голяма доза мазохизъм. Влаковете са бавни, вагоните са мръсни и некомфортни, а тоалетните могат да се открият най-лесно по... миризмата. С пълната забрана на тютюнопушенето в транспортните средства пък отпадна и едно от малките предимства, които имаха пътническите влакове. Не може да пропуснем и някои любими зони, където пътническите и бързите влакове са посрещани и изпращани с камъни от мургавите ни съграждани. Малкото „нови” мотриси, втора употреба, които се движат на по-къси разстояния не могат да променят лошия имидж на БДЖ, въпреки че изглеждат чисто нови, сравнение с традиционните вагони, наследство от соцвремето.
Иначе железниците си мечтаят за пускането на скоростни влакове и дори се заговори, че България може да се включи на един по-късен етап в плановите на Китайската народна република за изграждането на свръхскоростно трасе от Азия до Европа...
Фирмите у нас от години предпочитат по-удобния и бърз автотранспорт, който не изисква да има логистична връзка с жп-инфраструктурата, която пък е постоянен обект на набези от крадците на желязо.
Така независимо от налетите бюджетни средства, железниците все боксуват на място, винаги искат реформи, но нещо започва ли да се прави в тази посока железничарите вдигат стачки. И после се чудят – кой спира влака...

Няма коментари:

Публикуване на коментар