7.02.2011 г.

„Невидими изчадия” – нова книга от автора на „Боен клуб”

Най-провокативният съвременен автор отново изненадва с експериментаторските си похвати в своя оригинален смущаващо неудобен роман. „Невидими изчадия” е хаплива и остроумна гротеска на фалшивите идеали за красота и повърхностния морал на обществото ни. Книгата вече може да се намери в книжарниците. Скандален, безсрамен и дързък, Чък Паланюк осмива безмилостната едноизмерност на модния свят и разобличава суровата истина за социалната пустош, в която всички ние живеем.

Светкавица. Дай ми внимание. Светкавица. Дай ми учудване.
Фотомоделът Шанън Макфарланд има всичко, за което е мечтала като дете: всеотдаен годеник, хубав дом и купища маркови дрехи. Но при ужасен инцидент лицето й е обезобразено. Заедно с красотата Шанън губи всичко – дома, работата, приятелите, мъжа до себе си.
Светкавица. Дай ми самообладание. Светкавица. Дай ми разбиране.
Тогава на сцената се появява Бранди Александър – пристрастена към хапчета, нахална, силно гримирана дива на една операция разстояние от това да бъде „истинска” жена.
Светкавица. Дай ми обожание. Светкавица. Дай ми втори шанс.
Бранди поема Шанън под несръчно голямото си крило, за да я научи, че щастието не е там, където го търси. А Шанън превръща Бранди в център на своя свят, за да изживее мечтите си чрез нея.
Светкавица. Дай ми брутална честност. Светкавица. Дай ми почивка!
Първият вариант на „Невидими изчадия” с работното заглавие „Манифест” е написан преди емблематичния роман на Чък Паланюк „Боен клуб”. Авторът твърди, че създал „Манифест” в обществена пералня, където е чел...женски списания. „Аз случайно изучих „езика” на тези списания, езика на модата – знаете 600 000 прилагателни преди да откриете думата „пуловер” накрая. И си помислих, че може да се напише книга на този език!”
Агентите определят ръкописа като прекалено мрачен и дори брутален и не желаят да го издават. Няколко години по-късно, след като вече си е създал име, Паланюк пренаписва и издава романа под името „Невидими изчадия”.
Верен на черногледия си подход, авторът безкомпромисно изобличава всички човешки недостатъци и показва, че в действителност те изграждат по-голямата част от нашата личност... По-малката е обсебена от рекламите.

За автора:
Чък Паланюк е автор от ново поколение, който безкомпромисно руши правилата за писане, обръща сюжетите с главата надолу, експериментира с темите, предизвиква читателя и търси истината на неподозирани места по смущаващо откровен начин.
Благодарение на книгите си той печели репутацията на най-скандалния съвременен нихилист и пророк.
Чък е написал единайсет книги, най-известните от които са „Боен клуб”, „Приспивна песен” и „Оцелелият”.

Няма коментари:

Публикуване на коментар