22.07.2011 г.

Шопингът не е това което беше, стана лотария

Молове и хипермаркети „на килограм” бяха построени в последните години и промоционалните компании следват една след друга. „Меркатор” раздаваше ваучъри по 15 лева за всяка покупка над същата сума. В мол „Галерия” в Стара Загора децата, облечени в скафандри се „разхождаха” в Космоса и до Луната, сега там има покертурнир. В другия заралийски мол пък търсиха съкровища. Кауфланд върти лотария, където наградите са пак ваучери на различна стойност и дори чисто нови автомобили! В бензиностанциите раздават безплатен бензин или дизел, на всеки 25 литра единия е безплатен, а друга верига дава 1000 литра на някой късметлия. Същевременно повечето собственици на автомобили плащат най-скъпите горива в Европа, но така е при лотарията – парите трябва да се избият от някъде!
От телевизионния екран ни обещават и цял камион с бира? Един вече го получи и това е Мариан, рекламния образ на кампанията. На капачките обаче липсват едни „неравноделни” километри, с които трудно се стига да необходимата дължина, с която може да получиш заветния камион. В Билла пък раздават точки, похарчиш има няма половин хилядарка и може да получиш „безплатно” чантичка, раничка или други „много необходими” неща.
При всички тези примамливи оферти, потребителите вече забравиха други някои по-важни проблеми – за качеството на стоките, за плавното покачване на цените, които са опасни за тяхното физическо и психическо здраве. Пазаруването или по модернуму – шопинга вече се превърна в лотария и забавна игра – отиваш да пазаруваш с надеждата да ти платят. Въобще живот като на кино, само дето билетите са от 7 до 15 лева, а цените им не падат, въпреки че в салона сте по малко от десет човека...
Дамян Бедни  


Няма коментари:

Публикуване на коментар