2.11.2012 г.

БДЖ пуска SMS-билети, вместо да реновира вагоните


Въпреки че инцидентите с древните вагони на БДЖ се множат, а компанията няма пари да обслужва дълговете си, ръководството харчи смело пари за спорни начинания. Последната хрумка е да се пусне пилотен проект за купуване на билет по линията София-Мездра чрез SMS от мобилния телефон. "Ако се окаже успешен проектът, ще го реализираме в цялата страна", съобщи директорът на "Маркетинг и продажби" в БДЖ Димитър Костадинов пред БНТ.
Пътниците ще трябва да пратят SMS с инициалите на началната и крайната гара, задължително с тире между тях. За да знаят хората какви са точните съкращения на гарите, от БДЖ ще монтират информационни табели със знаци на самите гари. След като пътникът изпрати SMS, той трябва да получи съобщение за най-скорошния влак. Това фактически отнема правото на потребителя да избере кога точно да пътува. "Ако сте съгласни, натискате 1 и закупувате билет", обясни още Димитър Костадинов. Т.е. клиентът ще трябва да пусне още един SMS. След това ще получи на телефона си уникален код, който всъщност ще е билетът. Кондукторите във влака пък ще бъдат оборудване със специално устройство за разчитане на кода, за да се избегнат измамите. Засега не е ясно колко ще струва експериментът.
Това не е първият опит на БДЖ да въведе по-модерен начин за купуване на билети. Преди 2 г. компанията даде 1 млн. лв. за "система" за електронни билети, която предвиждаше клиентите да пращат запитване по имейл, да чакат 2 дни отговор за достъпните оферти и да попълват множество формуляри. Съвсем логично към системата нямаше никакъв интерес. Засега БДЖ не е достигнало до идеята да въведе нормално купуване на билети през интернет.

Няма коментари:

Публикуване на коментар