Три великолепни репродукции на известния виенски
сецесионист Густав Климт, част от изложбата, открита преди два дни в галерия
"Средец", ще останат у нас завинаги, съобщиха от бюрото за връзки с
община Виена. Общината, която отбеляза 150-годишнината от рождението на Климт с
тази специална експозиция в 13 европейски града и 4 дестинации в Далечния
изток, реши да дари три от репродукциите, които да бъдат разиграни на
благотворителен търг за нуждаещи се български деца. В София остават копията на
най-репродуцираната в цял свят художествена творба "Целувката", както
и платната от Виенския музей: "Емили Фльоге" и "Атина
Палада".
16 висококачествени репродукции на най-известните картини на Климт ще радват ценителите на сецесиона до 8 декември. Организаторите са събрали великолепните два портрета "Аделе Блох-Бауер I", чийто оригинал се намира в Ню Йорк, и "Аделе Блох-Бауер II" от частна колекция, вълнуващия пейзаж "Атерзее", собственост на виенския музей "Леополд" и емблематичното платно "Целувката" от колекцията на "Белведере", както и репродукциите на "Приятелки II" и "Хигия", чиито оригинали са изгорели при пожар в двореца "Имендорф" през 1945 г.
За репродукциите на изгорелите картини са използвани гравюри от 20-те и 30-те години. Въпреки малките им размери те са от изключително значение за реставраторите. 16-те картини никога не биха могли да се съберат заедно в оригинал, защото някои не могат да напуснат музейните зали, за да не се увредят, други - защото са в частни колекции, а трети - защото вече не съществуват.
16 висококачествени репродукции на най-известните картини на Климт ще радват ценителите на сецесиона до 8 декември. Организаторите са събрали великолепните два портрета "Аделе Блох-Бауер I", чийто оригинал се намира в Ню Йорк, и "Аделе Блох-Бауер II" от частна колекция, вълнуващия пейзаж "Атерзее", собственост на виенския музей "Леополд" и емблематичното платно "Целувката" от колекцията на "Белведере", както и репродукциите на "Приятелки II" и "Хигия", чиито оригинали са изгорели при пожар в двореца "Имендорф" през 1945 г.
За репродукциите на изгорелите картини са използвани гравюри от 20-те и 30-те години. Въпреки малките им размери те са от изключително значение за реставраторите. 16-те картини никога не биха могли да се съберат заедно в оригинал, защото някои не могат да напуснат музейните зали, за да не се увредят, други - защото са в частни колекции, а трети - защото вече не съществуват.
Няма коментари:
Публикуване на коментар