19.12.2012 г.

Отколешни проекти са приоритет за развитието на Старозагорски регион


Изграждане на тунела под Шипка, строителство на новите мощности на територията на ТЕЦ 2 и намиране на собственик за летището в Стара Загора, бяха трите основни инфраструктурни приоритета, които си постави в началото на годината областният управител Недялко Недялков. В края на 2012 година, той отчете работата на областната администрация, като успешна.
Недялков припомни, че към летището има заявен чуждестранен инвеститорски интерес, а имуществото му вече е приоритет на икономическото министерство. Целта на създаденото държавно дружество „Летище Стара Загора" ЕАД ще бъде да се намери инвеститор, който да изгради модерно карго летище за превоз на близо 200 хил. тона годишно товари от Азия към Западна Европа. Очакваната инвестиция е за повече от 500 млн. евро, а за строителството ще се ангажират поне 3-4 хил. души. Вече има изготвен идеен проект, но последната дума ще има инвеститорът, който по мнението на областния управител, ще бъде избран в края на март догодина. Очаква се на бъдещото карго летище да кацат едни от най-големите самолети Боинг 737 и Еърбъс 380, за които обаче ще е необходима писта с дължина 3200 метра.
Вече има създадено дружество и за изграждането на 9 и 10-ти блок на площадката на ТЕЦ 2, предстои да се намери инвеститор. Според Недялков „държавата ще даде зелена улица за строителното разрешение, чак след като се отделят средства за ускорената модернизация на „Мини Марица-изток". Очаквам строителното разрешение да бъде готово в средата на 2013 година. Държавата ще запази своя дял от 51 % и ще се търси инвеститор, който да вложи около половин милиард евро за изграждането на мощност от 500 мегавата".
Реализацията на тези три големи инфраструктурни проекти (?) ще стимулират развитието на Старозагорска област и през 2013 година, убеден е областният управител Недялко Недялков.
Два от тях се планират от много години. Тунелът под Шипка има над 120-годишна история. Първото проучване е в началото на миналия век, през 80-те години почти да се даде „зелена светлина” на японска компания, но сега отново е на дневен ред. Старозагорското летище пък е съществувало още през 30-те години. Ако разлистим старите вестници ще видим, че 5 тона ягоди са „летели” от Зарата за Австрия и Полша всяка година. Какво да кажем – карго, според най-съвременните за тогавашните години условия… 

Няма коментари:

Публикуване на коментар