Всеки български ученик да има таблет или преносим компютър
в училище. Това е една от основните цели в новата стратегия на правителството
за образование за “Ефективно прилагане на информационни и комуникационни
технологии в образованието и науката” (2014-2020 г.).
Причината - децата на България са сред изоставащите по показателя за IT технологии в училищата, а това се отразява на резултатите им от международните тестове за грамотност, пише „Труд“.
У нас на всеки 11 гимназисти от 11-и и 12-и клас се пада 1 компютър. В ЕС това съотношение е 1 към 4.
Другият голям проблем, който е отбелязан в стратегията, е, че учителите ни са застаряващи и трябват повече усилия за тяхното обучение в най-новите IT технологии, въпреки че 46% от нашите учители посещават квалификационни курсове по темата, докато за европейската общност средният процент е 43.
Стратегията чертае планове за пълно интернет обслужване на училищата и университетите, което трябва да се случи до 2020 г. Предвижда се още масово използване на е-учебници, достъп до научни и образователни платформи.
Целта е учениците и студентите да могат да ги ползват свободно, докато са в училище или университета. Също така ще бъде създадена база за споделяне на видеоуроци и лекции. Част от издателите пуснаха електронни учебници, но по техни данни над половината от учителите отказват да работят с тях. А стратегията предвижда изграждането на е-университет и е-училище, достъпни за всички.
Една от мерките в нея е създаване на платформи, чрез които родителите директно могат да следят развитието на детето си в образователната система, да комуникират с учителите и да работят съвместно с тях. Чрез въвеждането на общи електронни системи се очаква ползването на хартиен оборот в образователната сфера да падне три пъти.
Причината - децата на България са сред изоставащите по показателя за IT технологии в училищата, а това се отразява на резултатите им от международните тестове за грамотност, пише „Труд“.
У нас на всеки 11 гимназисти от 11-и и 12-и клас се пада 1 компютър. В ЕС това съотношение е 1 към 4.
Другият голям проблем, който е отбелязан в стратегията, е, че учителите ни са застаряващи и трябват повече усилия за тяхното обучение в най-новите IT технологии, въпреки че 46% от нашите учители посещават квалификационни курсове по темата, докато за европейската общност средният процент е 43.
Стратегията чертае планове за пълно интернет обслужване на училищата и университетите, което трябва да се случи до 2020 г. Предвижда се още масово използване на е-учебници, достъп до научни и образователни платформи.
Целта е учениците и студентите да могат да ги ползват свободно, докато са в училище или университета. Също така ще бъде създадена база за споделяне на видеоуроци и лекции. Част от издателите пуснаха електронни учебници, но по техни данни над половината от учителите отказват да работят с тях. А стратегията предвижда изграждането на е-университет и е-училище, достъпни за всички.
Една от мерките в нея е създаване на платформи, чрез които родителите директно могат да следят развитието на детето си в образователната система, да комуникират с учителите и да работят съвместно с тях. Чрез въвеждането на общи електронни системи се очаква ползването на хартиен оборот в образователната сфера да падне три пъти.
Няма коментари:
Публикуване на коментар