26.04.2013 г.

Малките фирми предпочитат да рекламират в социалните мрежи

Рекламните приходи от социалните мрежи в световен мащаб ще нараснат от спечелените 4.7 млрд. долара през 2012 година до 11 млрд. долара през 2017 според новите прогнози на анализаторската компания BIA/Kelsey. Анализаторите отдават този ръст както на разпространението на местни марки, така и на развитието на малкия и среден бизнес.
Тази тенденция се забелязва ясно и у нас, където Facebook се е превърнал в основeн рекламен канал за малките и средни предприятия. Това сочат данните на най-успешната агенция за Facebook маркетинг в България BeShared.
”Facebook все повече ще измества традиционните рекламни канали като телевизията, вестниците и билбордовете. Нарастването на популярността на социалната мрежа даде невероятната възможност на малките предприятия да развиват своя бизнес чрез достъпна реклама. Повечето собственици на малки и средни компании вече осъзнават стойността на услугите на Facebook, който бързо се превърна в основен рекламен канал на тяхната марка”, казва Борислав Айтов, изпълнителен директор на BeShared.
Причините за разрастването на пазара са няколко. Първо, рекламата във Facebook през 2012 година е отбелязала 22% ръст на възвращаемост на инвестициите, показва скорошно изследване на най-големия в света технологичен уебсайт Mashable.
Другото обяснение е в ефективната и рентабилна целева реклама, която социалната мрежа осигурява. „Facebook е единственият рекламен канал, който позволява точно таргетиране на вида на аудиторията, до която искате да достигнете. Това е изключително ценно за малкия бизнес, който все повече търси услугите ни”, казва Айтов.
Според него търсенето на Facebook маркетинг в следващите 4 години ще се увеличи с поне 80%, следвайки световните тенденции в тази област. „Собствениците на малък и среден бизнес в България се обръщат към нас, тъй като кампаниите в социалната мрежа са лесно измерими и дават бързи резултати. На малък пазар като нашия бързината е основно конкурентно предимство. Освен това рекламните кампании във Facebook позволяват лесна комуникация с публиката”, коментира още той.

Няма коментари:

Публикуване на коментар