25.03.2013 г.

Не май, а през юни-юли приключва строителството на АМ „Тракия”

И новият срок за завършването на последната отсечка от магистрала "Тракия" - края на май
няма да бъде спазен.
По завършен аутобан до морето ще се стига най-рано в края на юни – началото на юли. Това стана ясно по време на поредната инспекция на трасето в неделя, на която присъстваха служебният министър по регионално развитие Екатерина Захариев, представители на пътната агенция и на изпълнителя – сдружение "Тракия IV" с водещ партньор "ПСТ Холдинг" на бизнесмена Васил Божков.
"За съжаление това, което видях от оставащите 34 км от автомагистрала "Тракия" (лот 4 – Ямбол – Карнобат), не ме радва. Считам че, за да се пусне трасето до началото на активния летен сезон, техниката и хората трябва са се увеличат по четири", коментира министър Захариева след проверката. С тези темпове на работа магистралата ще е готова в края на юни, каза още министърът.
"Ще сме готови до началото на активния летен сезон т.е. края на юни – началото на юли", потвърди пред "Капитал" Иван Иванов, изпълнителен директор на "ПСТ Холдинг". Поредното забавяне той оправда с очакваните валежи през следващите седмици.
"По договор ни е забранено да полагаме асфалт, когато вали дъжд. Всеки ден, в който не работим, ще бъде добавен към крайния срок – края на май", каза Иванов.
Първоначалният срок по договора за последната отсечка за "Тракия" беше 23 февруари, но пътната агенция склони да подпише анекс с изпълнителя заради тежките зима и пролет на 2012 г., които възпрепятстваха строителството. Така срокът стана май месец 2013 г., но скоро след договарянето му стана ясно, че и той не е реалистичен, този път заради финансови проблеми на "ПСТ Холдинг". Наетите от компания подизпълнители и доставчици на техника протестираха многократно през последните шест месеца, защото главният изпълнител не си плащаше сметките редовно.
В началото на март се разбра, че "ПСТ Холдинг" ще тегли банков заем за 40 млн. лева, с които да дофинансира изграждането на последната отсечка от "Тракия" и да се разплати с доставчиците си (най-вероятно от Първа инвестиционна банка - бел.ред.). Парите са договорени окончателно миналата седмица и постепенно почваме да увеличаваме техниката и строителите на обекта, коментира пред "Капитал" Иван Иванов. До наемането на една компания и пристигането й на обекта минават дни, така че това, което министърът иска – увеличение на техниката и хората, ще се случи постепенно, каза още Иванов. Следващата седмица "ПСТ Холдинг" ще представи актуализиран график за работа, а министър Захариева обясни, че няма заплаха от спиране на европейски средства.
Проектът се финансира по Оперативна програма "Транспорт", но суми се превеждат след дълга и сложна процедура по одобрение на разходите. Освен това цената на отсечката Ямбол – Карнобат по договор – 209.6 млн. лв., се оказа нереалистична, така както и срокът за завършване. Оскъпяването, за което от "ПСТ Холдинг" отказаха коментар, е за сметка на изпълнителя. Държавата също "удари едно рамо", след като фирми, свързани с Васил Божков спечелиха миналата година два търга за стабилизиране на терените покрай "Тракия" за над 25 млн. лева.

Няма коментари:

Публикуване на коментар