С премиера на “Джаз соната за тромпет и пиано” ще отбележи в Пловдив 60-годишния си юбилей композиторът Любомир Денев. Това е най-новото му произведение, написано специално за фестивала “Пловдивски джаз вечери 2011”. Творбата е посветена на Венци Благоев, дългогодишен творчески партньор на маестро Денев. “Особеното, което я отличава от класическия тип соната, е, че разработването на музикалния материал не е точно и изцяло нотирано, а е оставено на изпълнителите и се осъществява чрез техните импровизации – основен принцип в джаза” – обяснява композиторът.
Квартетът му “Jazz Makers” ще се представи във втората фестивална вечер, в него са още тромпетистът Венцислав Благоев, Стоян Янкулов-Стунджи (барабани, перкусии) и Борис Таслев (контрабас). Програмата е изцяло по композиции на Денев и е рамкирана от пиесите “Разходка в неделния следобед” и “Обреден танц”, които са написани още преди 35 години. Те са изпълнени за първи път от Любомир Денев Трио по време на “Първи преглед на джаз съставите”, София, 1977 г., а на 7 октомври в Пловдив ще прозвучат по нов, различен начин. С ярко запомняща се тема, “Дъждовен ден в Сан Франциско” е композиция, която с основание може да се причисли към най-новите стандарти в джаза.Във всички останали пиеси присъства неизменно един отличителен белег – мелодиката и ритмиката са в тясна родствена връзка с българския фолклор, което ги обединява, придава на цялата програма характерен облик и индивидуалност. В съчетание с елементи от съвременната камерна музика и импровизационното майсторство на изпълнителите се оформя една цялостна концепция за модерен български джаз.
Квартетът му “Jazz Makers” ще се представи във втората фестивална вечер, в него са още тромпетистът Венцислав Благоев, Стоян Янкулов-Стунджи (барабани, перкусии) и Борис Таслев (контрабас). Програмата е изцяло по композиции на Денев и е рамкирана от пиесите “Разходка в неделния следобед” и “Обреден танц”, които са написани още преди 35 години. Те са изпълнени за първи път от Любомир Денев Трио по време на “Първи преглед на джаз съставите”, София, 1977 г., а на 7 октомври в Пловдив ще прозвучат по нов, различен начин. С ярко запомняща се тема, “Дъждовен ден в Сан Франциско” е композиция, която с основание може да се причисли към най-новите стандарти в джаза.Във всички останали пиеси присъства неизменно един отличителен белег – мелодиката и ритмиката са в тясна родствена връзка с българския фолклор, което ги обединява, придава на цялата програма характерен облик и индивидуалност. В съчетание с елементи от съвременната камерна музика и импровизационното майсторство на изпълнителите се оформя една цялостна концепция за модерен български джаз.
Няма коментари:
Публикуване на коментар