В 28-те страни от Европейския съюз е в ход информационна
кампания преди изборите за Европарламент, които ще се състоят през последния
уикенд на месец май 2014 г., съобщи вчера Константин
Стоянов от „Европа Директно“ на работна среща с представители на медиите в
Стара Загора, организирана от Областния информационен център. Това е четвъртата
поредна кампания от този род след първите избори за Европейски парламент през
1999 г. – единствената институция, пряко избирана от гражданите на ЕС.
Този път има въведени нови правила: двете големи партии в
Европарламента, от които се излъчва председателят на Еврокомисията – ЕНП и ПЕС,
ще посочат по един свой кандидат за поста още преди Евроизборите. Известно е,
че върховния изпълнителен орган на ЕС ще оглави онзи от тях, чиято партия
спечели евровота. По този начин, гласувайки за предпочитаната от тях
европартия, гражданите на ЕС фактически ще изберат и кой да ръководи
Еврокомисията през новия мандат.
Логото на информационната кампания за Евроизборите е
„Действай, съдействай, въздействай!“ („Act, React, Impact!“). Тя се води на 24
езика от 35 информационни бюра в страните-членки на ЕС. Стойността на
кампанията е 16 млн. евро – малко повече от 3 евроцента за всеки гражданин на ЕС и по малко по-малко от 4 евроцента
на един избирател.
В България изборите за Европейски парламент ще се проведат
на 25 май 2014 г. (неделя). На тях ще гласуваме за 17 български депутати в
Европейския парламент – с 1 по-малко отпреди 4 години. Броят им е
преразпределен пропорционално между страните-членки на ЕС заради включването в
ЕП за пръв път и на представители и на Република Хърватска.
Няма коментари:
Публикуване на коментар