Не повече от 10 стотинки на километър ще е таксата за
преминаване по магистрали на леките коли при наличието на тол такси. Това
показват първоначалните разчети на министъра на регионалното развитие Лиляна
Павлова.
Тя коментира темата с уговорката, че анализът на трафика тепърва предстои, като отказа да влезе в конкретика относно цените.
Павлова заяви пред Нова ТВ, че въвеждането на тол такса за леките автомобили не е на дневен ред през следващите две – три години. „Около 1 млрд. лв. приходи годишно са нужни, за да се поддържат пътищата както другаде в Европа“,
каза Павлова.
Тол системата ще се въведе поетапно, като първо ще обхване тировете и тежките камиони, които трябва да бъдат спрени да използват малките пътища, непригодни за тежкия трафик. След това ще се въведе електронната винетка за леките коли, а тол таксата за тях ще стане факт след построяването на магистралния пръстен, обясни регионалният министър.
Тя изтъкна, че тол системата е много по-справедлива като таксуване за ползването на пътищата, тъй като се плаща за изминато разстояние, а не за време, както е при винетките.
„Ако искаме да имаме хубави пътища, трябва да имаме добри приходи“,обясни тя.
Павлова разясни и графика за пускането на новите магистрални участъци през настоящата година – отсечката от магистрала „Струма“ между Дупница и Благоевград ще е готова през октомври, а между Сандански и Кулата – през август. Паралено до септември изцяло ще бъде пусната и магистрала „Марица“.
Тя коментира темата с уговорката, че анализът на трафика тепърва предстои, като отказа да влезе в конкретика относно цените.
Павлова заяви пред Нова ТВ, че въвеждането на тол такса за леките автомобили не е на дневен ред през следващите две – три години. „Около 1 млрд. лв. приходи годишно са нужни, за да се поддържат пътищата както другаде в Европа“,
каза Павлова.
Тол системата ще се въведе поетапно, като първо ще обхване тировете и тежките камиони, които трябва да бъдат спрени да използват малките пътища, непригодни за тежкия трафик. След това ще се въведе електронната винетка за леките коли, а тол таксата за тях ще стане факт след построяването на магистралния пръстен, обясни регионалният министър.
Тя изтъкна, че тол системата е много по-справедлива като таксуване за ползването на пътищата, тъй като се плаща за изминато разстояние, а не за време, както е при винетките.
„Ако искаме да имаме хубави пътища, трябва да имаме добри приходи“,обясни тя.
Павлова разясни и графика за пускането на новите магистрални участъци през настоящата година – отсечката от магистрала „Струма“ между Дупница и Благоевград ще е готова през октомври, а между Сандански и Кулата – през август. Паралено до септември изцяло ще бъде пусната и магистрала „Марица“.
Няма коментари:
Публикуване на коментар