10 класически филма, създадени до 1989 г., и 10 от
най-успешните творби на новото българско кино (след 1990 г.) ще бъдат приноса
на 19-ия "София филм фест" към 100-годишния юбилей на родното кино.
Програмата открива "Крадецът на праскови" (1964) на Въло Радев. В екранизацията по Емилиян Станев това са незабравимите Невена Коканова и сърбина Раде Маркович.
"Понеделник сутрин" (1966) на реж. Ирина Акташева и Христо Писков е кинодебютът на Пепа Николова. Спрян за повече от 20 години, той разказва за млада жена, чието свободомислие е наказано от обществото. "Привързаният балон" (1967) на Бинка Желязкова е сатира за неуспешния, но продължаващ "опит за летене" на българите. Критиците го определят като най-вдъхновената екранизация на Радичков. Също забранен веднага след премиерата си.
Едно от върховите постижения на българското кино е "Козият рог" (1972) на Методи Андонов, по сценарий на Николай Хайтов. Отличен със специалната награда на журито в Карлови Вари, "Сребърен Хюго" в Чикаго, наградата за женска роля на Катя Паскалева в Панама, наградата "Фемина" за най-добра актриса в Брюксел, Голямата сребърна купа в Сантарен (Португалия).
"Преброяване на дивите зайци" (1973) на Едуард Захариев е отново в сатирични жанр, насочена срещу бюрократичните, псевдопатриотични прояви в съвременния живот. "Авантаж" (1977) на Георги Дюлгеров е българският филм с най-високо отличие от международен кинофестивал - "Сребърна мечка" (1978) в Берлин. Руси Чанев е едновременно съсценарист, като прави и прави от най-добрите си роли.
В програмата са включени още "Лачените обувки на незнайния воин" (1979) на Рангел Вълчанов, "Всичко е любов" (1979) на Борислав Шаралиев, "Да обичаш на инат" (1986) на Николай Волев и игралният дебют на Иван Черкелов "Парчета любов" (1989).
Програмата открива "Крадецът на праскови" (1964) на Въло Радев. В екранизацията по Емилиян Станев това са незабравимите Невена Коканова и сърбина Раде Маркович.
"Понеделник сутрин" (1966) на реж. Ирина Акташева и Христо Писков е кинодебютът на Пепа Николова. Спрян за повече от 20 години, той разказва за млада жена, чието свободомислие е наказано от обществото. "Привързаният балон" (1967) на Бинка Желязкова е сатира за неуспешния, но продължаващ "опит за летене" на българите. Критиците го определят като най-вдъхновената екранизация на Радичков. Също забранен веднага след премиерата си.
Едно от върховите постижения на българското кино е "Козият рог" (1972) на Методи Андонов, по сценарий на Николай Хайтов. Отличен със специалната награда на журито в Карлови Вари, "Сребърен Хюго" в Чикаго, наградата за женска роля на Катя Паскалева в Панама, наградата "Фемина" за най-добра актриса в Брюксел, Голямата сребърна купа в Сантарен (Португалия).
"Преброяване на дивите зайци" (1973) на Едуард Захариев е отново в сатирични жанр, насочена срещу бюрократичните, псевдопатриотични прояви в съвременния живот. "Авантаж" (1977) на Георги Дюлгеров е българският филм с най-високо отличие от международен кинофестивал - "Сребърна мечка" (1978) в Берлин. Руси Чанев е едновременно съсценарист, като прави и прави от най-добрите си роли.
В програмата са включени още "Лачените обувки на незнайния воин" (1979) на Рангел Вълчанов, "Всичко е любов" (1979) на Борислав Шаралиев, "Да обичаш на инат" (1986) на Николай Волев и игралният дебют на Иван Черкелов "Парчета любов" (1989).
Няма коментари:
Публикуване на коментар