16.07.2014 г.

Предплатено локално паркиране – услуга или данък?

Със Заповед № 10-00-1416 / 2 юли на старозагорския кмет Живко Тодоров бяха увеличени местата за почасово платено паркиране в границите на „Зелена зона“.
За удобство на живущите в границите на „Зелена зона“, Община Стара Загора (подобно на столичната) въведе услугата „Предплатено локално паркиране на живущи в границите на „Зелена зона“. С предлаганата услуга се осигури възможност на живеещите по постоянен и настоящ адрес в зоната за кратковременно платено паркиране да паркират притежаваните от тях превозни средства в максимална близост до дома им при облекчени финансови условия, се казва в официалното съобщение.
Желаещите да се възползват от услугата е необходимо да подадат следните документи на гише № 5 в Център за услуги и информация на Община Стара Загора:
- Заявление - по образец, придружено със съответните документи съгласно чл. 47а от Наредбата за обществения ред при ползване на превозни средства и общи площи на територията на община Стара Загора:
- Копие от лична карта;
- Копие от регистрационния талон на автомобила /част І/;
- Копие от нотариален акт на жилищния имот;
- Декларация, че заявителят не ползва и не е отдал под наем гаражна клетка или място за паркиране в урегулирания поземлен имот, където е посочил постоянния или настоящия си адрес и не е променял предназначението на такова помещение.
*Когато автомобилът не е собственост на лицето, е нужно да се предостави копие на документа, удостоверяващ правното основание за ползването му.
** Когато имотът не е собственост на лицето, е нужно да се предостави копие на документа, удостоверяващ правното основание за ползването му.
За издаването на карта за предплатено локално паркиране на лични автомобили, собствениците или ползватели на МПС заплащат годишна абонаментна такса за първи автомобил - 60 лв., а за втори - 120 лв.
Така жителите на централната част са наказани, че имат МПС, а нямат гараж. Парите от зоната и от таксите за взетите с „паяците” автомобили носят все повече приходи на местната власт. Въпроса е за какво се използват тези средства? Още преди 15 години собственикът на първата частна фирма за шофьорски курсове „Родео” Митко Трайков предложи – тези пари да се използват за създаването на паркинги, разширяване на улиците и финансирането на други мерки, чрез които да се разтовари трафика и да се повиши безопасността на движението. Това предложение е още актуално, но администрацията използва тези приходи за каквото и хрумне. Да, имаше планове за изграждането на подземни паркинги при първия мандат на ГЕРБ, и дори бяха направени проекти. За тях сега не се говори, защото нямало пари. От една страна няма, а от друга таксите от паркирането в зоната и от „паяците” се харчат за други цели. Защо?

Няма коментари:

Публикуване на коментар