10.05.2013 г.

Моята програма (предизборно)


Гледат ме от всякакви плакати
най-различни кандидати.
Благославям ги със братовчеда, двамата,
с оня израз – дето свършва с мамата…
цитат по памет от Митко Динев – поет с фабрика

Преди избори би трябвало да се чувствам много важен, защото изведнъж ставам необходим на важни политически особи. Обаче по-скоро ми досаждат, дори с най-кратките си лозунги, които сега наричаме по модерному слоугани. Едни имат воля, други ще връщат България на гражданите, трети искат да им подам лопатата… Обещават ми 250 000 (БСП) или над 100 000 работни места, откриването на 12 000 нови фирми (ГЕРБ), социална защита, по-високи доходи и т.н. Въобще – върху ми се изсипва истински рог на изобилието. На мен обаче не ми трябват хиляди работни места, а само едно, пък и аз си имам работа. В обещанията обаче им липсва едно важно нещо – не казват как ще изпълнят тези обещания. А това е Дежа вю – вече всичко съм видял – демократичен комунизъм, републиканска монархия, коалиционно турско робство, демократична диктатура – сещате се за какво пиша? Но когато дадена партия и коалиция дойде на власт започват оправданията – всичко ни се отразява – поскъпването на петрола, световната криза, комунистическото минало и бол други подобни причини. Когато пък партиите са управлявали до вота, те не пропускат да ми обясняват как хубаво съм живял при тяхното управление и малко време им трябвало да почувствам резултатите от това, но мандата им свършил!
Затова с още по-голяма жар ми внушават, че моя глас е важен, трябва да гласувам и то не за някои малки партии, а за големите, за да не ми се изхаби гласа. Дори и да не харесвам всички, да гласувам за по-малкото зло! Политиците искат прекалено много от мен, защото аз не виждам в техните програми нищо от моята програма, която е проста и радикална. Вярно, някои имат точки, които ми се харесват, но те са нищожна част от техните концепции.
Ето какво може да се направи, според мен, без много усилия. Да започнем по приоритети. За да се разреши даден проблем, първо той трябва ясно да се формулира, за да се намери най-адекватното решение за преодоляването му.
Всяко едно правителство трябва да предлага ежегодно увеличение на доходите, за да се компенсира инфлацията и за туширане на социалното напрежение. Но за това трябват пари. На първо време виждам резерв от около 200 милиона. Той ще дойде от изтеглянето на военните ни от мисии, които струват около 100 милиона. И тъй нямаме армия като хората, защо да се нагърбваме с интернационален, парон, с демократичен дълг. Да, армията трябва да изпълнява съюзническия си дълг, но нищо не пречи и на съюзниците ни да финансират модернизацията й за да е равностоен партньор. Както помагаха навремето на комшиите - тогава може!
В здравеопазването категорично съм против частните болници да получават пари от НЗОК. Защото макар и модерни те дърпат значителен ресурс, като в същото време в много общини здравеопазването е върнато не в 20, а в 19 век. И без друго частните болници сключват договори с касата само за тези дейности, от които имат изгода, за другите се плаща скъпо и прескъпо. И най-важното – абсолютно недопустимо е пари от НЗОК да отиват в бюджета.  
МВР пък автоматично бих лишил от 100-те милиона за подслушване. Тези пари не ги заслужават. Вместо престъпниците, те какво – подслушват премиера. А и не си спомням случай някой да е влязъл в затвора на базата на подслушването му. Айде, все пак, ще оставим на „слушалките” десетина милиона, защото без това службите няма да могат да работят спокойно, те така са си свикнали.
Много може да спестим и от народни представители, ако намалим бройката им до 100. Те и без друго не вършат много работа и да не ми казват, че така по-лесно можели да бъдат подкупени. Ами да подкупиш 50 човека не е ли по-евтино от 150 или 200? Освен това, в последния парламент народните избраници си увеличиха заплатите, докато на суверена (народа) препоръчаха икономии, заради кризата.
В крак с политиката на ЕС трябва да се намали ДДС-то на лекарствата, заради нашите майки и бащи, които оставят значителната част от доходите си. Ставката у нас е най-висока, заедно с Дания и още една-две страни-членки.
Селскостопанските субсидии трябва да се съобразят с дейността на даден производител. Който се занимава само със зърнопроизводство ще получава по-малко, а тези с животновъдни ферми, зеленчукови и овощни градини повече. Иначе ще продължим да ядем македонски ябълки, австрийски картофи и турски домати. Законово пък трябва да се насърчат селските стопани сами да продават продукцията си, без посредници. Така цените няма да бъдат спекулативни.
В образованието трябват кардинални мерки, включително закриването на половината университети и колежи. В училищата трябва да се премахнат делегираните бюджети и немарливите ученици да отпадат от системата, например след 8 клас, за да се повиши качеството.
Монополите и държавните фирми биха могли да се контролират по много лесен начин – чрез качването в интернет на всяка информация, която пряко касае гражданите. По същия начин трябва да работят институциите и общините. Плюс специален закон за колективните искове - когато много хора са засегнати - от институция или фирма, това да струва скъпо на този, който е злоупотребил с доверието на гражданите/потребителите!
Това са основните мерки в моята програма, които могат лесно и напълно демократично да се изпълнят за кратки срокове. Но… ги няма в тяхната програма…Нямат кураж дори да ни залъжат с подобни идеи по време на кампанията.
Димитър СЛАВОВ 

Няма коментари:

Публикуване на коментар