Липса на прозрачност и незачитане
на обществения интерес – това е наследило новото общинско ръководство
На
специална пресконференция днес ръководството на Община Стара Загора изнесе
данни за неправомерни действия на старото общинско ръководство, начело с кмета
проф. Светлин Танчев.
„Не
сме възлагали одити за проверка на управлението на предишното ръководство, а
всеки в ресора си извърши проверка на документацията и сключените договори.
Направи се задълбочен анализ на финансовата дисциплина- каза кметът Живко
Тодоров.
За
да има пълна прозрачност осведомяваме обществеността за това, което имаме като
наследство, обясни той в началото на днешната пресконференция, касаеща
няколко случая на злоупотреби, на които общинското ръководство се е натъкнало.
На
фирмите, обслужващи градския транспорт в Стара Загора, със заповед с грешно
основание, подписана от предишния кмет, са изплатени близо 500 хил. лв., като
компенсации за пътуването на пенсионери и инвалиди. Разходът от общинския
бюджет не е съгласуван с Общинския съвет, а е поет еднолично от проф. Светлин
Танчев, за което той няма съответните правомощия.
Кметът
цитира и Докладна записка на инж. Митьо Славов – директор на дирекция в Община
Стара Загора, с искане пред тогавашния кмет за сключване на договор за близо 5
млн. лв. Славов мотивира извършването на допълнителни строително-монтажни
работи със „завишени критерии, наложени от общинското ръководство и възникналия
обществен натиск за осветяване на определени райони на територията на града
след октомври 2007г.” Те се възлагат на същата фирма- изпълнител, която
изпълнява осветлението на Стара Загора, като договарянето става без обявление.
Според Живко Тодоров за подобно решение е необходимо провеждането на открита
процедура по Закона за обществените поръчки.
Идентичен
е случая с друга фирма, отново с докладна записка се цитират „непредвидени
обстоятелства”, които налагат „завишени критерии на общинското ръководство”.
Заявлението на директора на дирекция е за извършването на допълнителни СМР, за
което прави договаряне без обявление на стойност 12 млн. лв. Фирмата, която
получава договор № 200 от 10 февруари 2009 г., извършва ремонти, ново
строителство, рехабилитация и реконструкция на пътища, улична мрежа и
републикански пътища.
„Смятаме,
че подобна практика трябва да бъде прекратена. Щом става въпрос за публични
средства трябва да се провеждат открити процедури, за да е спазен обществения
интерес и да има конкуренция и по-ниски цени” обясни кметът.
Що
се отнася до проекта за подобряване на административното обслужване в Община
Стара Загора, или за т.нар. „електронно правителство”, всички разходи в размер
на 1 990 хил. 296 лв. са изплатени с бюджетни пари, предварително. От тях
Оперативната програма Административен капацитет реално е верифицирала
1 126хил 297 лв., т.е. не се признават близо 700 хил. лв. от направените
разходи. Електронните услуги не са действащи и има предоставени само 50 лиценза
за работа, при 349 служители в тогавашната администрация, стана ясно още днес.
Новото ръководство има освен това и други изисквания към работата на
платформата.
Констатирани
нередности има и в проекта „За децата на Стара Загора, с отговорност и любов”,
съобщи общинското ръководство.
Кметът
Живко Тодоров информира, че договорите и заповедите са предадени в Областната
дирекция на МВР за извършване на съответните действия по удостоверяване на
нарушенията. Предприети са и мерки спрямо служителите на общинската
администрация, които имат отношение към тях, добави той. По думите му звеното
„Инспекторат” в Община Стара Загора е преструктурирано, така че да може да
действа, без санкция от страна на кмета, както е било досега.
Няма коментари:
Публикуване на коментар