След големия пазарен успех на "Полунощ в Париж"
Уди Алън продължава "разходките" си из Европа. Кратък отскок до
съседна Италия за "На Рим в любов", до Сан Франциско за
по-драматичния "Син жасмин" и в "Магия в полунощ" (с
оригинално име Magic in the Moonlight, българският разпространител вероятно е
целял заглавие, максимално близко до "парижкото")
Уди Алън изследва мистериите на любовта и илюзията в „Магия
на лунна светлина" (Magic in the Moonlight), романтична комедия,
вдъхновена от ясновидците от `20-те години, чиито „способности" са
развенчани от популярните фокусници на деня, пише Reuters.
Магическата тема се появява често във филмите на
многократния носител на „Оскар".
В „Магия на лунна светлина", който вече е и в родните
киносалони, реалност и илюзия се сблъскват на Лазурния бряг през бурното
десетилетие на `20-те, когато спиритизмът и сеансите са последният писък на
модата.
Режисьорът на „Ани Хол", вече на 78 г., казва, че на
тази идея са го навели лъжемедиумите, разконспирирани от Хари Худини и други
известни илюзионисти.
„Аз съм с две ръце за илюзията. Действието във филмите ми
често се развива в миналото, защото така мога да създам по-вълнуваща
илюзия", добавя той.
Както в „Полунощ в Париж" - най-успешния филм на Алън,
донесъл над 151 млн. щатски долара в световния бокс офис, „Магия на лунна
светлина" пренася зрителите в Париж на `20-те години - свят на сини
небеса, ретро автомобили и облекла, пищни имения и международен актьорски
състав начело с британеца Колин Фърт.
Носителят на „Оскар" за най-добра мъжка роля в „Речта
на краля" играе Стенли Крауфорд - арогантен майстор-илюзионист, който
излиза на сцена под псевдонима Уей Линг Шу и с цялостно китайско одеяние и
грим.
Когато неговият приятел и колега, фокусникът Хауърд - в
ролята британския актьор Саймън Макбърни („Дама, поп, асо, шпионин") -
търси помощта му, за да разобличи млада американска ясновидка, Стенли не може
да откаже предизвикателството.
„В него има нещо от Хенри Хигинс - мъжът, който се смята за
връх в професията си и не понася аматьори. И е войнстващ сноб", разказва
Колин Фърт.
Ема Стоун („Южнячки") е Софи - изкусителна жена, която
твърди, че може да общува с отвъдното и си изкарва хляба с това.
Грейс, заможна вдовица, изиграна от австралийката Джаки
Уийвър („Наръчник на оптимиста") и синът и Брис са убедени в способностите
й.
От скептика, който е първоначално, Стенли се превръща в
твърд защитник на дарбата на Софи, но неочаквани обрати разклащат живота му.
Това, което желае най-много, е да открие, че има нещо повече
от реалността - казва за него Алън - и че има магични и изумителни, неизвестни
за нас неща, и че не знаем всички отговори.
Критиката е разделена в мненията си дали последната творба
на Алън ще достигне успеха на „Полунощ в Париж" и „Син жасмин".
Списание „Варайъти" описва филма като „талисман за
добро настроение", който „се поглъща лесно - благодарение на гладкия ритъм
и предостатъчното смайващи гледки от Лазурния бряг, както и на автентичната
химия" на Фърт и Стоун, но според „Холивуд рипортър" „Магия на лунна светлина"
ще бъде незначителен в богатата професионална биография на Уди Алън.
Полъхът на луксозна ваканция, който струи от лентата, надали
ще бъде неприятен за някого, но човек по-скоро би избягвал еднопластови образи
като тези, отколкото да прекара почивката си с тях, писа изданието.
Няма коментари:
Публикуване на коментар