През 2015 г. НАП ще
осигури възможност на своите клиенти да подават данъчните си декларации и с
персонален идентификационен код (ПИК), обещават от приходната администрация.
Ведомството вече работи върху най-новата електронната услуга, но преди
пускането й трябва да бъдат приети законодателни промени, които да позволят идентифицирането
на подателя на декларацията чрез ПИК, а не само с електронен подпис.
До момента в цялата страна са издадени безплатно над 220 000
персонални кодове, като клиентите на НАП са направили с тях над 2,5 млн. онлайн
операции с тях. Най-често ПИК се използва за справки за задължения към бюджета
и при издаване на удостоверения, допълват от приходната агенцията.
В момента с ПИК гражданите могат да проверяват в интернет
върху каква сума работодателите внасят осигурителните им вноски, да получат
информация за пенсионния фонд, в който се осигуряват, както и да проследят
какъв трудов договор е декларирал пред НАП техният работодател. Чрез ПИК
клиентите на приходната агенция могат да поискат и издаването на документ, като
например удостоверение за липса на задължения, да проверят какви са
задълженията им към бюджета, както и какви плащания са направили.
Клиентите на НАП могат да получат безплатно своя ПИК в офиса
на агенцията по постоянен адрес или по регистрация за фирмите. Информация за
услугите с ПИК може да се получи на информационния телефон 0700 18 700 на
цената на градски разговор.
Няма коментари:
Публикуване на коментар