Предсрочното преподписване набутва абонатите
Миналогодишните одисеи с Мтел (объркването на отчитането и грешката в сметките) сега се повтарят в друг вариант, но този път в Глобул. От офисите на мобилния оператор масово предлагат предсрочно преподписване на договорите, заради отпадането на автоматичното им подновяване догодина, с което мамят абонатите си.
Проучихме няколко варианта на измама, като в изводът е, че хората трябва да бъдат трижде внимателни за да не се подведат по някоя от уловките!
Всичко започва с предлагането на „индивидуални оферти”, които „важат” в много кратък срок, свързани с промяна на условията на тарифния план. Новият е уж по-изгоден, но товари допълнителни такси още при първата фактура. Това се прави с цел хората да не проучат подробно какви са условията и да се „вържат”. Често служителите казват, че трябва да се отиде в конкретен офис, защото само там била „изгодната оферта”. Това не е вярно!
Преподписването при нови условия, преди да е излязла фактурата води до по-високи такси! Това е най-масово прилагания мобилнооператорски трик. Веднъж парафиран договорът води до делене на минутите със стара дата, според броя на дните, по които се засича новия и стария тарифен план. Дотук всичко изглежда нормално. Системата My Globul обаче не отчита това делене на минутите и показва, че потребителя има още време за разговори, включени в цената на пакета. На фактурата обаче всяка една минута, надхвърлила така получения разделен лимит се таксува… по 0.32 лв. Така от частта на първия пакет излиза, че лимитът е надхвърлен, от втория пък минутите не могат да се изговорят, но пък таксата, колкото се полага е платена. Разговорите в така получения междинен период пък трябва да се платят по най-високата тарифа.
Когато се напише жалба, служителите правят всичко възможно да разубедят клиента си, с основание че са голяма компания и нищо не може да се направи. От централния офис на компанията също най-любезно уведомяват, че ценят високо мнението на клиентите си, но те трябва да си платят. Системата My Globul работила перфектно…
Най-фрапантните случаи са когато служителя не е въвел искания (и включен в пакета) предпочитан номер, с който може да се говори уж неограничено. Естествено всички подобни разговори се таксуват пак по 0.32 лв. на минута. Тук вината е в наивността на потребителя, който е имал неблагоразумието да повярва, че в офисите няма служители, чиято главна цел е да му продадат мобилен апарат или да му вземат парите, а не да го подведат и да натоварят сметките му. В първия случай обаче вината е в системата на Глобул, които обаче не признават това. Естествено всичко се пише на сметката на клиента.
Единственото решение срещу произвола на мобилните оператори е да се въведе бързото и лесно прехвърляне на номера на друг оператор, без обезщетения към некоректната компания. Това, комай е единствения начин да се ликвидира сегашната арогантност и наглост на мобилните оператори. Тогава пазара сам ще отсее коректните от некоректните фирми!
Няма коментари:
Публикуване на коментар