"Черният лебед" на Дарън Аронофски - с пет номинации за "Оскар", открива 15-ия Международен "София филм фест" (СФФ).
Един от най-коментираните световни филми, превърнал се в основен фаворит за наградите на Американската киноакадемия за 2010 година, ще се срещне за първи път с българската публика на 4 март, съобщиха от "Арт фест".
Със "Златен глобус" за актьорското постижение на Натали Портман, с 12 номинации за БАФТА и четири номинации за наградата "Независим дух", филмът получи признание и от влиятелните общности на кинокритиците в САЩ, както и наградата "Марчело Мастрояни" от Венецианския филмов фестивал.
"Черният лебед" е сред номинираните за "Оскар" в категорията най-добър филм. Изпълнението на Натали Портман също получи номинация, както и работата на Дарън Аронофски. Ценен от публика и критици, режисьорът си е извоювал слава на провокативен автор с предишните си филми "Кодът Пи" (1998), "Реквием за една мечта" (2000), "Изворът на живота" (2006), "Кечистът" (2008 - с две номинации за "Оскар"), припомнят организаторите.
В "Черният лебед" образите на тъмната и светлата страна, които присъстват у всеки от нас, оживяват със страст и впечатляваща виртуозност - подобно на белия и черния лебед в шедьовъра на Чайковски "Лебедово езеро". Героинята на Портман е балерина в трупата на "Линкълн сентър" в Ню Йорк, ръководена от деспотичния Томас Лерой (Венсан Касел), който прави кастинг за двете противоположни главни роли в спектакъла.
Нина е идеалният избор за Белия лебед, но се оказва прекалено перфектна за ролята на Черния лебед, защото танцува с техника - не и със страст. Според преобладаващото мнение на критици и специалисти, "изпълнението на Портман е откровение. До момента тя не е играла така обсебена от някаква идея героиня, нито пък се е изправяла пред по-голямо физическо предизвикателство - тренира балет 10 месеца преди началото на снимките. Актрисата достига невероятни крайности в изпълнението си и в същото време остава вярна на героинята си".
"Черният лебед" е номиниран още за "Оскар" за операторско майсторство и монтаж. От особено значение за атмосферата на филма е и оригиналната музика на Клинт Мансел (работил по всички филми на Аронофски), която звучи в синхрон с класическата творба на Чайковски според познавачи.
Няма коментари:
Публикуване на коментар