Стара Загора е град на бойната слава, център на вселената и
т.н., но същевременно са много примерите, които могат да служат какво не трябва
да се прави. От друга страна това го прави наистина уникален…
Например, Best
Boutique Hotel на кръстовището на „Ген. Гурко” и „Св. Патриарх Евтимий”
бе отличен за най-добър бутиков хотел за 2017-2018-а само пет месеца след
откриването си. Призът е от Българската асоциация на хотелиерите (БАХ).
Още в началото той окупира две важни части на възловото
кръстовище. Първото е тротоара на светофара пред сградата, която се ползва
успоредно от пешеходците и от колите на гостите на хотела, които чрез табелка
са уведомени, че допустимия престой е пет минути, колкото да свалят багажа. И
понеже „бутиковото, дъ бест”, сиреч най-добро място за настаняване няма
достатъчно места за автомобилите на гостите, е взето кардинално решение –
частния паркинг се намира точно в дясното платно на завиващите по „Ген. Гурко”.
Така се създават предпоставки за катастрофи и за нормалния
трафик на възловото кръстовище и подобно решение може да хрумне само в нечии
наистина гениални глави. Това дава поводи на мнозина заралии да се усъмнят в
професионализма на нашенските архитекти, в компетентността на администрацията,
а и на БАХ.
С подобни решения, нищо чудно, че движението в града става
все по-опасно и проблемно. Примери от този род могат да се дадат и от много още
горещи точки, например, с явно нефункциониращата велоалея, която се ползва
едновременно от колоездачи и пешеходци в западната част на града, водеща към
Новия парк.
Същевременно от таксите за „зелената зона”, таксите от „паяка”
и глобите, местният бюджет си докарва годишно около 1 милион лева. Тези
средства не се използват за промени в трафика, осигуряването на нови места за
паркиране, а се харчат, както им хрумне на управниците. Би било чудесно, ако в
новия общински съвет решат, поне част от тази крупна сума да се инвестира в
изграждането на подземни или надземни гаражи, или нови паркоместа. Още повече,
че такива проекти има дори готови, поръчани, изготвени и платени по времето на
мандата на проф. Танчев.
Иначе градът ни е най-хубавия за живеене, и…все по-хубав
става. Проблемът е там, че от толкова хубост, някой може да пострада. Въпрос на
време е, не че сигурно вече има доста потърпевши от постоянните объркани и
правени на парче експерименти с транспортната схема.
Няма коментари:
Публикуване на коментар