Носителите
на "Златната палма" от Кан, "Златната мечка" от Берлин и
"Златният лъв" от Венеция идват на "София филм фест" -
"Зимен сън" на Нури Билге Джелайн, "Черен въглен, тънък
лед" на Дяо Инан и "Гълъб седна на клон, разсъждавайки върху
съществуването на Рой Андершон ще имат премиера на български екран на 19-ото
издание на фестивала през март, съобщават организаторите.
"Няма да скрия, че моят филм препраща към Чехов - коментира Джейлан. -
Преди около 15 години прочетох негов кратък разказ и бях като омагьосан.
Струваше ми се, че никога няма да мога да направя подобно нещо. Преди пет
години започнах да обсъждам моя проект със съпругата ми. След известно време
заработихме по него и ето крайния резултат."
На упреците за дължината на филма (3 часа и 16 минути), турският режисьор
отговаря, че е написал сценария, без да мисли за комерсиалния аспект.
"Исках да покажа мрачната страна на човешкото същество, да се опитам да
разбера мрачната страна на моята душа, което означава и човешката
природа", обяснява Нури Билге Джелайн, а критиката го сравнява с Ингмар
Бергман.
Китайският детективски трилър "Черен въглен, тънък лед" разказва за
мистериозна поредица от убийства и е едно от най-обсъжданите филмови събития за
миналата година. Продукцията следва американски детективски сюжет с
последователни убийства, фатална жена и разследващо ченге ("Сребърна
мечка" за Ляо Фан за най-добър актьор).
"Духовете на Реймънд Чандлър и Джеймс Кейн оживяват мрачния и въздействащ
филм на Дяо Инан", коментира сп. "Variеty". "Черен въглен,
тънък лед" не е разпространяван на кино в Китай. "Обърнах се към
чисто криминална история, за да мога да покажа живота в съвременен Китай, а той
е изпълнен с нерешителност, подлост и страх за своя филм. Някои случаи на
убийства може да изглеждат невероятни, дори нелепи, но са напълно
истински", казва Дяо Инан.
Шведската сюрреалистична комедия "Гълъб седна на клон, разсъждавайки върху
съществуването" е последната част от трилогията за това какво е да бъдеш
човек, по думите на режисьора. В опит да постави филма в стилови рамки,
критиката го сравнява с всичко от Бергман до Лаурел и Харди.
Изградена от хумористични скечове и микс от черен хумор, с шокиращи ситуации,
граничещи с пълен ужас, продукцията е съвременен ексцентричен шедьовър за
абсурдността и смисъла на живота. Изпълнена със скандинавска прецизност и
сериозно остроумие, кинотворбата е опит за изследване на човешката природа в
цялото й многообразие, според познавачи.
Няма коментари:
Публикуване на коментар