В новият български филм е
последната киноизява на Наум Шопов
Мистериозен
трилър и камерно-психологическа драма съчетава новият български филм
"Incognita" на режисьора Михаил Пандурски.
Продукцията
е вдъхновена от повестта "Бариерата" на Павел Вежинов, коментира за
БТА режисьорът, който живее и работи в Германия.
По
неговите думи филмът - копродукция на България, Русия и Германия - е анализ на
необятния и противоречив свят на човека. Това е нов прочит на
"Бариерата" - метафизичен поглед в тъмната бездна на човешкото
подсъзнание, вълшебно огледало, в което всеки от нас може да се огледа.
Основната
идея на литературната творба е разработена на нова плоскост, третираща по
съвременен начин темата за полета над реалните неща от живота, сблъсъка между
свободата на творчеството и ограниченията на действителността.
Главната
женска роля в "Incognita" е кинодебют на Ива Гочефф. Във водещата
мъжка роля е Георги Стайков, познат от култовия филм на 80-те
"Вчера", "А сега накъде?" и други. В екипа са едни от
най-известните български актьори - Стефан Данаилов, Наум Шопов /в последната си
роля/, Бойка Велкова, Валентин Ганев, Стоян Алексиев, Емилия Радева.
Оригиналната
музика, дело на Константин Цеков от ФСБ, е записана в концертната зала на
Мариинския театър в Санкт Петербург в изпълнение на оркестъра, хора и солисти
на прочутата трупа с диригент Валерий Гергиев. Хореографията е на Донвена
Пандурски.
Действието
в тази колкото фантастична, толкова и реална история се развива в наши дни.
Мястото на действието е условно. Антон Хорн, световноизвестен диригент,
подготвя премиерата на ново музикално произведение по мита за Прометей, във
връзка с което трябва да преодолее много конфликти. Неговото динамично
всекидневие е разтърсено от Доротея, младо момиче съссвръхестествени
способности, което се крие от полицията. Тя го въвежда в свят на непознати и
необясними духовни енергии, които правят възможно човек да полети и променят
живота му.В този необичаен игрален филм си дават среща различните изкуства -
кино, литература, музика и балет.
Динамичният
сюжет и неговият втори съзерцателен философски план определят силното
изобразително решение, което се базира на редуване на конкретни образи от
реалната обкръжаваща среда и метафизични сюрреални картини, свързани както с
театралната условност и балетната пластика при сцените от "Прометей",
така ипри сцените от психиатричната клиника и основните епизоди с участието на
двамата главни герои. Композираната оригинална филмова музика развива темата на
"Прометей" по нов начин и я съчетава с темата на полета, коментира
режисьорът.
Сценарият
е на Михаил Пандурски и Николай Акимов. Оператор е Иво Пейчев, сценограф -
Константин К. Джидров, художник по костюмите - Дарина Манченко.
Михаил
Пандурски е носител на три награди на 47-ия Международен кинофестивал във
Венеция - игралният му филм "Единственият свидетел" печели
"Coppa Volpi" за най-добра мъжкароля, "Osella" за най-добра
филмова музика и "La Navicella-Venezia Cinema" - специална награда на
Михаил Пандурски. Режисьорът е удостоен също със специалната награда на журито
"Златна роза" на кинофестивала във Варна за игралния си филм
"Голгота".
Няма коментари:
Публикуване на коментар