10.05.2012 г.

„Бариерата” на Павел Вежинов вдъхнови създателите на"Incognita"


В новият български филм е последната киноизява на Наум Шопов

Мистериозен трилър и камерно-психологическа драма съчетава новият български филм "Incognita" на режисьора Михаил Пандурски.
Продукцията е вдъхновена от повестта "Бариерата" на Павел Вежинов, коментира за БТА режисьорът, който живее и работи в Германия.
По неговите думи филмът - копродукция на България, Русия и Германия - е анализ на необятния и противоречив свят на човека. Това е нов прочит на "Бариерата" - метафизичен поглед в тъмната бездна на човешкото подсъзнание, вълшебно огледало, в което всеки от нас може да се огледа.
Основната идея на литературната творба е разработена на нова плоскост, третираща по съвременен начин темата за полета над реалните неща от живота, сблъсъка между свободата на творчеството и ограниченията на действителността.
Главната женска роля в "Incognita" е кинодебют на Ива Гочефф. Във водещата мъжка роля е Георги Стайков, познат от култовия филм на 80-те "Вчера", "А сега накъде?" и други. В екипа са едни от най-известните български актьори - Стефан Данаилов, Наум Шопов /в последната си роля/, Бойка Велкова, Валентин Ганев, Стоян Алексиев, Емилия Радева.
Оригиналната музика, дело на Константин Цеков от ФСБ, е записана в концертната зала на Мариинския театър в Санкт Петербург в изпълнение на оркестъра, хора и солисти на прочутата трупа с диригент Валерий Гергиев. Хореографията е на Донвена Пандурски.
Действието в тази колкото фантастична, толкова и реална история се развива в наши дни. Мястото на действието е условно. Антон Хорн, световноизвестен диригент, подготвя премиерата на ново музикално произведение по мита за Прометей, във връзка с което трябва да преодолее много конфликти. Неговото динамично всекидневие е разтърсено от Доротея, младо момиче съссвръхестествени способности, което се крие от полицията. Тя го въвежда в свят на непознати и необясними духовни енергии, които правят възможно човек да полети и променят живота му.В този необичаен игрален филм си дават среща различните изкуства - кино, литература, музика и балет.
Динамичният сюжет и неговият втори съзерцателен философски план определят силното изобразително решение, което се базира на редуване на конкретни образи от реалната обкръжаваща среда и метафизични сюрреални картини, свързани както с театралната условност и балетната пластика при сцените от "Прометей", така ипри сцените от психиатричната клиника и основните епизоди с участието на двамата главни герои. Композираната оригинална филмова музика развива темата на "Прометей" по нов начин и я съчетава с темата на полета, коментира режисьорът.
Сценарият е на Михаил Пандурски и Николай Акимов. Оператор е Иво Пейчев, сценограф - Константин К. Джидров, художник по костюмите - Дарина Манченко.
Михаил Пандурски е носител на три награди на 47-ия Международен кинофестивал във Венеция - игралният му филм "Единственият свидетел" печели "Coppa Volpi" за най-добра мъжкароля, "Osella" за най-добра филмова музика и "La Navicella-Venezia Cinema" - специална награда на Михаил Пандурски. Режисьорът е удостоен също със специалната награда на журито "Златна роза" на кинофестивала във Варна за игралния си филм "Голгота".

Няма коментари:

Публикуване на коментар