Автомагистрала „Люлин” беше открита официалнопрез уикенда. По същото време полицията попречи на протестиращи столичани срещу скъпите горива да отидат на церемонията. Там те искаха да заявят своето мнение, че магистралите са хубаво нещо, но е добре и хората да имат възможност да пътуват по тях. Защото по скъпотия горивата в страната бият и доста по-богати страни в Европа. „Люлин” е дълга 19 километра и струва близо 200 милиона.
С присъщия си стил, премиерът Бойко Борисов заяви, че за първи път дава разрешение за ползване за цяла магистрала. Той посочи, че в хеликоптера на път от Видин за София е попитал генералния директор на ГД „Регионална политика” в ЕК Дирк Анер – какво е направила Германия, за да тръгне нагоре и Дирк Анер отговорил „магистрали”. Премиерът каза – нека да не сме по-умни от германците, от французите.
След откриването ТИР-овете няма да минават през София. Церемонията по откриването на автомагистралата започна с водосвет.
Освен премиера на мястото бяха министърът на вътрешните работи, на регионалното развитие и благоустройството, на транспорта, финансовият министър и министърът по управлението на европейските средства. На церемонията присъства и Дирк Анер, генерален директор на ГД Регионална политика в ЕК. Той и премиерът Бойко Борисов пристигнаха с хеликоптер от Видин, където провериха строежа на Дунав мост 2. На церемонията дойде и кметът на община Перник Росица Янакиева.
Трябват ни седем магистрали. Първата от тях от началото до края е готова. Следващата ще бъде „Тракия” през 2012 година. 2013 година трябва „Марица” да бъде изцяло готова, каза от своя страна министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев в интервю за БНР и предаването „Неделя 150”.
Той посочи, че в момента по „Тракия” всички се движат в график. До края на юни е срокът за Лот 2 от Стара Загора до Нова Загора, до края на август е срокът за отсечката от Нова Загора до Ямбол. „Но те се движат два месеца предсрочно и са дали твърдо обещание на премиера, т.е. и те в края на юни да са готови, 2012”, добави министърът.
Росен Плевнелиев обясни, че оскъпяването на строежа на магистрали е тенденция. „Голямата драма на българското магистрално строителство в миналото за нас е обърканият модел”, заяви той и добави, че предишните правителства са практикували стартиране на строежи без строителни машини, вкарване участъци от магистрали в експлоатация без разрешение, и залагане на оскъпяване на обектите още от първия ден на тяхното строителство. „Истината с магистрала „Люлин” е, че още с началото на подписването на договора и на първата копка тя вече започва да се оскъпява всеки ден”, каза министърът.
Няма коментари:
Публикуване на коментар