Без да претендира за изчерпателна хронология, експозицията проследява
развитието на акварелната техника в българското изкуство от ранните образци -
творбите на Йозеф Обербауер, Георги Канела и Ярослав Вешин през произведенията
на най-изтъкнатите майстори на техниката Никола Маринов, Константин Щъркелов,
Йордан Гешев, Дечко Узунов и Васил Стоилов до модерни автори като Генко Генков,
Симеон Венов, Васил Чакъров, Александър Поплилов, Любен Зидаров, Михаил Деянов,
Ненко Токмакчиев, Захари Каменов, Нина Ковачева и др. Освен че бележат различни
посоки и стилове, характерни за времето, творбите демонстрират и разнообразните
изразни възможности и поетичната красота на водните бои.
Познат още от древността, акварелът се развива в Китай след откриването на хартията и значително по-късно се разпространява в Европа. Предшественик на акварелната техника е живописта върху влажна мазилка (мокро фреско), при която се получават сходни ефекти. Първоначално в европейската живопис акварелът играе роля на спомагателна техника при изработването на ескизи, проекти или бързи зарисовки от натура. Едва през ХVIII-XIX век акварелът се развива като самостоятелно изкуство. Присъщата му лекота и ефирност, богатите възможности за различни ефекти - от бегло докосване на листа до дълбоко колоритно напластяване, го правят предпочитана техника за редица художници.
Познат още от древността, акварелът се развива в Китай след откриването на хартията и значително по-късно се разпространява в Европа. Предшественик на акварелната техника е живописта върху влажна мазилка (мокро фреско), при която се получават сходни ефекти. Първоначално в европейската живопис акварелът играе роля на спомагателна техника при изработването на ескизи, проекти или бързи зарисовки от натура. Едва през ХVIII-XIX век акварелът се развива като самостоятелно изкуство. Присъщата му лекота и ефирност, богатите възможности за различни ефекти - от бегло докосване на листа до дълбоко колоритно напластяване, го правят предпочитана техника за редица художници.
Няма коментари:
Публикуване на коментар