28.04.2014 г.

Излезе книгата на личния секретар на Сталин

На българския книжен пазар излезе книгата „Аз бях секретар на Сталин“. Авторът й е Борис Бажанов, секретар на Сталин и Политбюро в периода 1923-1928 г.В книгата си той разказва за събитията в Украйна, докато е окупирана от германците в началото на XX век, за постъпването си в партията и как написаният лично от него нов устав на болшевишката партия стига през Каганович, Молотов и Сталин до Ленин, за това какво е да знаеш тайните на Сталин и в крайна сметка какво прави автора антикомунист и го подтиква да напусне родината си.
„Аз бях секретар на Сталин“ е разказ на очевидец за случилото се в Русия в първите години на Сталиновото управление. Първите публикации на Бажанов излизат във Франция през 1929 г. – едва година, след като той бяга от Русия. Видял процеса на изграждане на скритите механизми на комунистическата власт – по това време практически непознати за Западния свят – той подчертава: „В своите описания винаги съм се старал да бъда скрупульозно точен, описвайки само това, което съм видял или зная с безусловна сигурност. Властта в Кремъл никога не направи и опит да оспори това, което съм писал (и не би могла да го направи), а предпочете тактиката на пълно мълчание – моето име не трябваше да се споменава никъде. Най-ревностният читател на моите статии бе не друг, а Сталин. Бегълци от съветското посолство във Франция твърдяха, че той е изисквал всяка моя нова статия незабавно да му се изпраща със самолет.“ Ценното в „Аз бях секретар на Сталин“ е разкриването на генезиса на събития, които разтърсиха света: утвърждаването на комунизма в Русия и Втората световна война, последица от която бе и прекрояването на световната политическа карта. Книгата е достъпна на българския пазар благодарение на издателство "Изток-Запад".

Няма коментари:

Публикуване на коментар