Кой не разбра, че царят е гол?
На 14 март в Стара Загора представиха възможностите за
обучение, които предлагат руските университети. Българите имат запазена квота
от 190 места, като условията са много добри. Със сигурност много наши младежи
ще се възползват от това. На Запад наплива към техните ВУЗ-ове също е голям,
въпреки че разликата в стандарта носи сериозни финансови усилия за близките на
нашите студенти. Така все повече нашенци избират да се дипломират навън, и
голяма част от тях няма да се върнат. Заради същите мотиви, които са ги
накарали да учат в странство – че всяка сфера на обществения ни, културния ни и
икономическия ни живот е объркана тотално.
Същевременно броя на родните университети и колежи е над 70,
показва бърза справка в интернет, а вероятно е и те да са повече. Кандидатите
са по-малко, отколкото на обявените места. Приемат без изпит, но какво качество
дават? Отговорът бе обобщен в изказването на един студент по БНТ, който си
стяга багажа за Англия: „Учим по стара методика и такива неща, които не се
прилагат в съвременната архитектура! В Студентски град няма нито една
библиотека, а има стотици кръчми…Какво да правя тук?”
Във все повече родни университети въвеждат часове за
изучаване на…български език!!!
След Великотърновския университет и НБУ, Югозападният
университет "Неофит Рилски" в Благоевград е третият у нас, който
смята да дообразова студентите си в тънкостите на родния език. Висшето училище
ще въведе допълнителни часове по писмена и говорна култура. Причината е, че все
повече от младежите са неграмотни?! Логично е да се запитаме, какво са учили в
училище? Да не говорим за малцинствата, които е възможно и да не говорят на
официалния език, но да завършат основното си образование и да се дипломират.
От университетите посочват, че масово студентите не знаят елементарни правила от българския език. Затова е планирана нова специалност, в която първокурсниците да наваксат пропуските от училище. Тя ще е с хорариум 30 часа и ще започне да се изучава от началото на следващата учебна година. Ще бъде свободноизбираема и ще може да бъде избирана от всички студенти. Ами до четвърти клас е забранено учениците да повтарят. Не чете, не пише, но минава…Е как пък ще навакса в пети клас, това, което не знае от предните четири години? Да не говорим, че има училища, в които, през ХХІ век, има слети паралелки. Това ще рече, че първолаците и четвъртокласниците учат заедно, така както са правили нашите предци през Възраждането. За какво качество да говорим?
Младежът по телевизията изпълни ролята на детето в Андерсеновата приказка, каза че Царят е гол! Кой трябва да разбере тази истина? Академичните ни мъже и жени, които трябва първи да искат реформа, с минимум 50 на сто закриване на нароилите се ВУЗ-чета, промени в основното образование, покриването на определен обем от знания и повтаряне на класа, ако не е изпълнено последното изискване. Така парите ще отиват само там, където има нормален учебен процес и се прави наука. Защото количествените изменения ВИНАГИ ВОДЯТ ДО КАЧЕСТВЕНИ – ни учеха едно време на диалектика. А сегашното качество е видно от хилядите българи. Умните ни младежи избират по-доброто, а то е навън. Засега това е най-често при студентите, но ако върви така, скоро ще бягат и тези ученици, които имат тази възможност. Всъщност, някои вече го правят.
От университетите посочват, че масово студентите не знаят елементарни правила от българския език. Затова е планирана нова специалност, в която първокурсниците да наваксат пропуските от училище. Тя ще е с хорариум 30 часа и ще започне да се изучава от началото на следващата учебна година. Ще бъде свободноизбираема и ще може да бъде избирана от всички студенти. Ами до четвърти клас е забранено учениците да повтарят. Не чете, не пише, но минава…Е как пък ще навакса в пети клас, това, което не знае от предните четири години? Да не говорим, че има училища, в които, през ХХІ век, има слети паралелки. Това ще рече, че първолаците и четвъртокласниците учат заедно, така както са правили нашите предци през Възраждането. За какво качество да говорим?
Младежът по телевизията изпълни ролята на детето в Андерсеновата приказка, каза че Царят е гол! Кой трябва да разбере тази истина? Академичните ни мъже и жени, които трябва първи да искат реформа, с минимум 50 на сто закриване на нароилите се ВУЗ-чета, промени в основното образование, покриването на определен обем от знания и повтаряне на класа, ако не е изпълнено последното изискване. Така парите ще отиват само там, където има нормален учебен процес и се прави наука. Защото количествените изменения ВИНАГИ ВОДЯТ ДО КАЧЕСТВЕНИ – ни учеха едно време на диалектика. А сегашното качество е видно от хилядите българи. Умните ни младежи избират по-доброто, а то е навън. Засега това е най-често при студентите, но ако върви така, скоро ще бягат и тези ученици, които имат тази възможност. Всъщност, някои вече го правят.
Няма коментари:
Публикуване на коментар