няма да бъде спазен.
По завършен аутобан до морето ще се стига най-рано в края
на юни – началото на юли. Това стана ясно по време на поредната инспекция на
трасето в неделя, на която присъстваха служебният министър по регионално
развитие Екатерина Захариев, представители на пътната агенция и на изпълнителя
– сдружение "Тракия IV" с водещ партньор "ПСТ Холдинг" на
бизнесмена Васил Божков.
"За съжаление това, което видях от оставащите 34 км от автомагистрала "Тракия" (лот 4 – Ямбол – Карнобат), не ме радва. Считам че, за да се пусне трасето до началото на активния летен сезон, техниката и хората трябва са се увеличат по четири", коментира министър Захариева след проверката. С тези темпове на работа магистралата ще е готова в края на юни, каза още министърът.
"Ще сме готови до началото на активния летен сезон т.е. края на юни – началото на юли", потвърди пред "Капитал" Иван Иванов, изпълнителен директор на "ПСТ Холдинг". Поредното забавяне той оправда с очакваните валежи през следващите седмици.
"За съжаление това, което видях от оставащите 34 км от автомагистрала "Тракия" (лот 4 – Ямбол – Карнобат), не ме радва. Считам че, за да се пусне трасето до началото на активния летен сезон, техниката и хората трябва са се увеличат по четири", коментира министър Захариева след проверката. С тези темпове на работа магистралата ще е готова в края на юни, каза още министърът.
"Ще сме готови до началото на активния летен сезон т.е. края на юни – началото на юли", потвърди пред "Капитал" Иван Иванов, изпълнителен директор на "ПСТ Холдинг". Поредното забавяне той оправда с очакваните валежи през следващите седмици.
"По договор ни е забранено да полагаме асфалт, когато
вали дъжд. Всеки ден, в който не работим, ще бъде добавен към крайния срок –
края на май", каза Иванов.
Първоначалният срок по договора за последната отсечка за "Тракия" беше 23 февруари, но пътната агенция склони да подпише анекс с изпълнителя заради тежките зима и пролет на 2012 г., които възпрепятстваха строителството. Така срокът стана май месец 2013 г., но скоро след договарянето му стана ясно, че и той не е реалистичен, този път заради финансови проблеми на "ПСТ Холдинг". Наетите от компания подизпълнители и доставчици на техника протестираха многократно през последните шест месеца, защото главният изпълнител не си плащаше сметките редовно.
В началото на март се разбра, че "ПСТ Холдинг" ще тегли банков заем за 40 млн. лева, с които да дофинансира изграждането на последната отсечка от "Тракия" и да се разплати с доставчиците си (най-вероятно от Първа инвестиционна банка - бел.ред.). Парите са договорени окончателно миналата седмица и постепенно почваме да увеличаваме техниката и строителите на обекта, коментира пред "Капитал" Иван Иванов. До наемането на една компания и пристигането й на обекта минават дни, така че това, което министърът иска – увеличение на техниката и хората, ще се случи постепенно, каза още Иванов. Следващата седмица "ПСТ Холдинг" ще представи актуализиран график за работа, а министър Захариева обясни, че няма заплаха от спиране на европейски средства.
Проектът се финансира по Оперативна програма "Транспорт", но суми се превеждат след дълга и сложна процедура по одобрение на разходите. Освен това цената на отсечката Ямбол – Карнобат по договор – 209.6 млн. лв., се оказа нереалистична, така както и срокът за завършване. Оскъпяването, за което от "ПСТ Холдинг" отказаха коментар, е за сметка на изпълнителя. Държавата също "удари едно рамо", след като фирми, свързани с Васил Божков спечелиха миналата година два търга за стабилизиране на терените покрай "Тракия" за над 25 млн. лева.
Първоначалният срок по договора за последната отсечка за "Тракия" беше 23 февруари, но пътната агенция склони да подпише анекс с изпълнителя заради тежките зима и пролет на 2012 г., които възпрепятстваха строителството. Така срокът стана май месец 2013 г., но скоро след договарянето му стана ясно, че и той не е реалистичен, този път заради финансови проблеми на "ПСТ Холдинг". Наетите от компания подизпълнители и доставчици на техника протестираха многократно през последните шест месеца, защото главният изпълнител не си плащаше сметките редовно.
В началото на март се разбра, че "ПСТ Холдинг" ще тегли банков заем за 40 млн. лева, с които да дофинансира изграждането на последната отсечка от "Тракия" и да се разплати с доставчиците си (най-вероятно от Първа инвестиционна банка - бел.ред.). Парите са договорени окончателно миналата седмица и постепенно почваме да увеличаваме техниката и строителите на обекта, коментира пред "Капитал" Иван Иванов. До наемането на една компания и пристигането й на обекта минават дни, така че това, което министърът иска – увеличение на техниката и хората, ще се случи постепенно, каза още Иванов. Следващата седмица "ПСТ Холдинг" ще представи актуализиран график за работа, а министър Захариева обясни, че няма заплаха от спиране на европейски средства.
Проектът се финансира по Оперативна програма "Транспорт", но суми се превеждат след дълга и сложна процедура по одобрение на разходите. Освен това цената на отсечката Ямбол – Карнобат по договор – 209.6 млн. лв., се оказа нереалистична, така както и срокът за завършване. Оскъпяването, за което от "ПСТ Холдинг" отказаха коментар, е за сметка на изпълнителя. Държавата също "удари едно рамо", след като фирми, свързани с Васил Божков спечелиха миналата година два търга за стабилизиране на терените покрай "Тракия" за над 25 млн. лева.
Няма коментари:
Публикуване на коментар