16.10.2015 г.

Столична община споделя въведените от нея електронни услуги

Всички общински администрации имат възможност да се включат към облака на електронното управление и да използват 50-те електронни административни услуги, които пилотно бяха разработени за Столична община. Това каза заместник - министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Валери Борисов по време на кръгла маса на тема „Общините в облака на местната администрация“, която се проведе в гр. София. По време на събитието бяха представени дейностите и резултатите от проект „Развитие на административното обслужване по електронен път“, финансиран със средства от Оперативна програма „Административен капацитет“.
Валери Борисов посочи, че проектът е на обща стойност около 18 млн. лв. и включва 5 основни дейности към момента на неговото стартиране:
Дейност 1: Анализ, идентифициране и вписване на първичните администратори на данни и техните услуги в регистрите на ЕП;
Дейност 2: Анализ и избор на конкретни услуги за реализация по електронен път;
Дейност 3: Реализиране на приоритетни административни услуги;
Дейност 4: Разработване на референтен модел на архитектура за централните администрации и общинските администрации;
Дейност 5: Усъвършенстване на портала и доизграждане на системата на електронното правителство във връзка с административно обслужване;
„Като резултат от конкуренцията по време на провеждане на тръжните процедури по проекта реализирахме икономии. Това ни позволи да изпълним допълнителна дейност, за развитие на платформата за електронни административни услуги за работа в облака на местната администрация“, обобщи заместник-министърът. Именно тази дейност дава възможност на общините да се включат в облака и да предоставят тези услуги.  „В момента правим пилотна интеграция на 50-те услуги в 3 общини – Радомир, Габрово и Бургас. Избирайки тях внедряваме системата в различни по големина общински администрации, работещи с различни деловодни системи“, каза Валери Борисов.
Заместник - министърът информира присъстващите, че в ОП „Добро управление“ има заложени средства за финансиране на интеграцията на общините към облачната инфраструктура и призова общините да работят активно в тази посока. По този начин ще се оптимизират процесите и ще се улеснят както гражданите и бизнеса, така и служителите в общинските администрации.
В рамките на събитието представителите на фирмата-изпълнител „Сирма Солюшънс“ АД демонстрираха работата на платформата, както и всички допълнителни функционалности, които има тя. Те подчертаха, че смисъла на платформата е да обединява на едно място цялата налична информация, която се събира и съхранява, при изпълнение на работните процеси в общините, и предоставянето й в удобен вид.

В кръглата маса взеха участие представители на повече от 50 общини.

Няма коментари:

Публикуване на коментар