Утре (13 март) в
зала „България” от 19 часа, е концерта на вокален състав „Импресия”
и на пианистът Янко Маринов тематично обединен под мотото:
„Импресия, импресионизъм, символизъм”
В програмата:
Равел, Дебюси, Форе, Дюпарк, Респиги
Първо изпълнение на избрани хорове от „Мъченичеството на Св. Себастиан” от К. Дебюси - мистерия в пет действия, текст Габриеле Д’Анунцио.
Ще прозвучат още хоровите части от балета „Дафнис и Хлое“ и токата за пиано из "Гроба на Купрен" от Морис Равел.
По време на концерта с мултимедия ще бъдат представени и живописни шедьоври на импресионизма и символизма.
Мъченичеството на Св. Себастиан” от Габриеле Д'Анунцио е пиеса, издържана в естетиката на символизма. В нея се преплитат образите на красивия любимец на Диоклециан - младия Себастиян и Адонис - любимия на Афродита. Подобно на Оскар Уайлд, който двайсетина години по-рано пише пиесата си „Саломе”, разигриваща библейски сюжет, на френски език, италианският драматург Габриеле Д'Анунцио използва архаизиран френски, за да отрази духа на средновековните пасионни мистерии. За парижката публика един от най-скандалните аспекти на творбата е изборът за ролята на светеца – той е представен от Ида Рубинщайн, което предизвиква голямо вълнение, а архиепископът осъжда пиесата за еретичност. С високата си стройна фигура и грациозна деликатност Ида Рубинщайн е идеалният избор според Д’Анунцио, който иска да придаде на светеца андрогинно излъчване, продължавайки иконографската традиция от портретите на св. Себастиан от късното Средновековие и Ренесанса. За музика към мистерията Д’Анунцио се обръща към Дебюси, който с радост приема.
Вокален състав „Импресия“ ще е в състав:
Гина Колева, Нина Панкова, Дора Чокойска, Нина Кръстева,
Валентина Христова, Витлеем Господинов, Валери Величков, Георги Бейков, Константин Видев и Янко Маринов
и на пианистът Янко Маринов тематично обединен под мотото:
„Импресия, импресионизъм, символизъм”
В програмата:
Равел, Дебюси, Форе, Дюпарк, Респиги
Първо изпълнение на избрани хорове от „Мъченичеството на Св. Себастиан” от К. Дебюси - мистерия в пет действия, текст Габриеле Д’Анунцио.
Ще прозвучат още хоровите части от балета „Дафнис и Хлое“ и токата за пиано из "Гроба на Купрен" от Морис Равел.
По време на концерта с мултимедия ще бъдат представени и живописни шедьоври на импресионизма и символизма.
Мъченичеството на Св. Себастиан” от Габриеле Д'Анунцио е пиеса, издържана в естетиката на символизма. В нея се преплитат образите на красивия любимец на Диоклециан - младия Себастиян и Адонис - любимия на Афродита. Подобно на Оскар Уайлд, който двайсетина години по-рано пише пиесата си „Саломе”, разигриваща библейски сюжет, на френски език, италианският драматург Габриеле Д'Анунцио използва архаизиран френски, за да отрази духа на средновековните пасионни мистерии. За парижката публика един от най-скандалните аспекти на творбата е изборът за ролята на светеца – той е представен от Ида Рубинщайн, което предизвиква голямо вълнение, а архиепископът осъжда пиесата за еретичност. С високата си стройна фигура и грациозна деликатност Ида Рубинщайн е идеалният избор според Д’Анунцио, който иска да придаде на светеца андрогинно излъчване, продължавайки иконографската традиция от портретите на св. Себастиан от късното Средновековие и Ренесанса. За музика към мистерията Д’Анунцио се обръща към Дебюси, който с радост приема.
Вокален състав „Импресия“ ще е в състав:
Гина Колева, Нина Панкова, Дора Чокойска, Нина Кръстева,
Валентина Христова, Витлеем Господинов, Валери Величков, Георги Бейков, Константин Видев и Янко Маринов
На илюстрацията: Картината
„Лодката“ (ок. 1897) на френския художник Одилон Ридон. Картината днес е част
от колекцията на музея „Ван Гог“ в Амстердам.
Няма коментари:
Публикуване на коментар