На 19 февруари от 19 часа Старозагорската опера ще
предложи на почитателите на класическата музика интригуваща програма от творби
на Моцарт, Пуленк и Бетовен. Концерта ще дирижира южнокорейския диригент Юнг
Чае.
В годината на Моцарт, когато световната музикална общественост
отбелязва 260 години от рождението на гениалния австрийски композитор, Държавна опера-Стара Загора се присъединява
към честванията с представяне на различни негови оперни творби и инструментални
шедьоври. Симфоничният концерт на 19
февруари ще започне с изпълнение на неговата брилянтна увертюра към операта
„Вълшебната флейта” – последната, но най-зряла и популярна моцартова опера,
представяна най-често в целия свят.
За първи път в Стара Загора гостуват виртуозните
южнокорейски пианистки Ран Хе-О и Ким Сан Хюнг, които ще представят заедно с
оркестъра на Старозагорската опера Концерт за две пиана и оркестър от Франсис
Пуленк. Концертът на Пуленк се изпълнява за първи път в Стара Загора. Мануел де
Файя пише в писмо до Пуленк: ”Заобичах много Вашия Концерт с тази красота на
непосредствена експресия, която вашата музика дарява така възхитително”. „В
Концерта за 2 пиана и оркестър на Пуленк перфектно се съчетават градската
популярна музика с интонации от парижкия мюзикхол от 30-те години на ХХ век. Пуленк
блестящо стилизира фрагменти от популярни концерти на Моцарт, Равел, темброви
съчетания от „Класическа симфония” на Прокофиев, от балета „Петрушка“ и
„Симфония на псалмите” на Стравински”. /из Изпълнителски прочит на Концерт за 2
пиана и оркестър от Франсис Пуленк - Доцент Евгения Симеонова/
Във втората част на концерта ще прозвучи Симфония №7 в Ла
мажор на Лудвиг ван Бетовен. Бетовен създава едно от най-великите си
произведения в периода, когато изживява дълбока криза – неговото заболяване се
влошава и той почти изцяло е загубил слуха си. Оценката за творбата му не идва
приживе, но времето решава в нейна полза – Седмата симфония на Бетовен е любима
на поколения почитатели на неговото творчество. Втората част на симфонията се
използва много и като музика към различни филми и телевизионни реклами.
Диригентът:
Юнг Чае започва своята кариера като диригент още като
студент в Университета по изкуствата Чунг-Анг под ръководството на Маестро Жа
Донг Жьонг, бивш диригент на Симфоничния оркестър в Сеул, Южна Корея.
След обучението си при проф. Жонг, Юнг Чае постъпва в
Университета по музика и изкуства в Грац, Австрия - специалност оркестрово и
хорово дирижиране, където завършва със
степен Магистър по оркестрово дирижиране.
По време на своите „австрийски години“, Юнг Чае учи с Мартин
Търновски, Ханс Граф и др., дирижира оркестри като Филхармонията в Марбург,
Университета по музика и изкуства в Грац, Австрия. Представен е като част от
програмата „Млади диригенти“ в интервю на Австрийското национално радио.
След завръщането си в Южна Корея, Юнг Чае е преподавал в
Университета Бетесда, Корея, Университета Кангнам и Университетския колеж по
изкуствата Чунг-Анг , където и в момента е професор, в Университетския колеж
по музика Hyupsung.
Като главен диригент на Филхармонията на Еулсукдо в Бусан
(Южна Корея), Юнг Чае дирижира
"Концертна програма - четвъртък вечер", "Новогодишен
концерт", както и концертите на филхармония Чунчеон и още много други, винаги
с голям успех. През 2012г., Юнг Чае дирижира симфоничния оркестър на Манила във
Филипините, а през 2014 г. води
Младежкия оркестър на Чунчеон Сити до Виена, Австрия, където заедно
свирят в престижния "Музикферайн" пред европейската публика.
Известен е като принципен, но изтънчен и свободен в своята музикална интерпретация диригент. Диригентът Юнг Чае е сред тези,
които днес са в челните редици на класическата музикална сцена в Южна Корея. В
момента работи като главен диригент на Фестивалния
оркестър на Южна Корея и Младежкият оркестър на Чунчеон Сити.
Солистите:
Пианистката Ким Сан Хюнг започва да свири на пиано още на 5 годишна възраст.
Завършва университета в Южна Корея със степен бакалавър, след което и Музикален колеж в Германия.
Специализира в Колежа
по музика и театър-Мюнхен, след това и в Университета за музика и сценични
изкуства в Грац, Австрия, където паралелно работи и като професионален пианист.
Докато свири и учи, записва Колежа по музика „Ханс Айслер“ в Берлин, по препоръка на нейния професор.
През това време работи и като корепетитор в Университета по изкуствата
в Берлин.
Ким Сан Хюнг печели първи награди в много конкурси в Южна
Корея, трето място на международния конкурс „Волфганг Якоби” в Германия, който
е отразен в “Bayerische Rudfunk” (Местно радио и телевизия в Мюнхен), “Arte”
(Френско-Германска телевизия), “Süddeutsche Zeitung” (най-големия ежедневник в
Мюнхен) и други местни медии, от които получава
много висока оценка.
Концертира по покана
от Турското и Пакистанското посолство в Германия, Мюнхенската филхармония в
Гащайг, в Берлинския Концертхаус и
Берлинската филхармония. Усъвършенства своите умения в Майсторски класове по
пиано във Виена и Грац, Австрия, участва
в концерти с Държавния Симфоничен Оркестър на Русия и Симфоничния оркестър на
Олтения, Румъния. Ким Сан Хюнг има активна кариера на концертиращ пианист,
преподавател по пиано в колежа в
Германия. През изминалата 2015 осъществява национално турне с нейния
пиано-ансамбъл като представя творби на
корейски композитори, за което получава заслужени адмирации на много
сцени.
Ран Хе-О започва да свири на пиано на четири годишна
възраст. Учи пиано под вещото ръководство на утвърдени пианисти и преподаватели
като Мьонг Сун Ким, Кьонг Сун Пи, в Музикалното училище по изкуствата Сънхва е
призната като най-добрата инструменталистка в нейния клас. Продължава
обучението си в музикалния колеж и се дипломира с високо отличие. Следва
Университета, където Ран Хе-О учи с д-р Кьонг Ми Жунг и д-р Винсент Де Врес,
завършва бакалавърска и магистърска степен с висока оценка.
С изключителната си музикална техника на пианист, Ран Хе-О
печели много награди от престижни
международни конкурси..
Изнася много
концерти, включително и в Центъра по
изкуствата в Сеул.
БИЛЕТИ ОНЛАЙН през сайта на Операта: http://www.operasz.bg/online/
Специални отстъпки www.grabo.bg
Няма коментари:
Публикуване на коментар