Националната агенция за приходите (НАП) ще
може да предоставя данъчно-осигурителна информация на клиентите си, които
притежават персонален идентификационен код (ПИК) и по телефона чрез колцентъра
си, съобщиха от Старозагорския офис на Приходната агенция. На практика това
означава, че гражданите и фирмите с ПИК ще могат да получават информация за
своите данъчни и осигурителни задължения по още един начин, не само онлайн - с
ПИК или електронен подпис и в офисите на Агенцията, но и по телефона, след като
се идентифицират със своя ПИК.
До сега нямаше такава възможност, но
последните промени в Данъчно-осигурителния процесуален кодекс дадоха възможност
на НАП да предложи новата услуга. Очаква се Агенцията да въведе проверката за
данъци и осигуровки по телефона в близките месеци. Разпоредбите на данъчния
кодекс дават 6 месечен срок, в който да се уреди реда и начина за прилагането
им.
От създаването си през 2008 г. до сега
колцентърът на НАП е получил близо 3 милиона запитвания на клиенти на
Агенцията. Чрез телефона за информация на Агенцията 0700 18 700 са обслужени
2 200 000 запитвания на клиенти, а служителите на информационния център са
отговорили на над 164 400 въпроса, постъпили на електронния му адрес – infocenter@nra.bg.
Автоматизираните справки и информация са
ползвани над 680 000 пъти.
Статистиката на информационния център сочи
още, че пропуснатите обаждания в работно време са под 5%, а доволните от
получената информация от служителите на НАП са над 90%. Средната
продължителност на телефонните разговори е 4 минути.
На телефона на информационния център на НАП
0700 18 700 гражданите и представителите на фирмите могат да получат съвет за
декларирането и плащане на данъци и осигурителни вноски. Освен това могат да
ползват и автоматичните услуги, които не изискват разговор с оператор и са
достъпни 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата: проверка на здравен статус,
справка за регистрация по ДДС и др. Телефонното обаждане към 0700 18 700 е на
цената на градски разговор от цялата страна за абонатите на стационарни
телефони. Обажданията от мобилни телефони се заплащат по стандартната тарифа на
съответния мобилен оператор. Запитвания клиентите могат да изпращат и на имейл
адрес infocenter@nra.bg.
Колцентърът на НАП приема също и сигнали за
неиздаване на касови бележки и други данъчни и осигурителни
нарушения.
Няма коментари:
Публикуване на коментар