По-ранното излизане на сметките на EVN е във връзка с
въведените нови срокове за плащане от юни 2016 г., което е част от подготовката
за либерализация на пазара. Клиентите могат да видят сроковете си за плащане в
последната си издадена фактура или касов бон, както и на www.evn.bg
Първата група фактури за консумирана електроенергия с по-ранен
срок за плащане за клиентите на EVN България ще могат да се плащат на каса от
25 май. По-ранното излизане на сметките е във връзка с преминаването към нови
срокове за плащане в сила от юни 2016 г., както беше обявено от компанията.
Втората група фактури също ще излезе по-рано и ще бъдат на каса от 1 юни 2016
г.
Въвеждането на новите срокове за плащане от юни е част от
подготовката за предстоящата пълна либерализация на пазара и възможността за
избор на доставчик от страна на всеки клиент.
Промяната означава, че за част от клиентите на EVN България
еднократно излизат две фактури за плащане през месец май 2016 г., а за други –
през юни 2016 г. Общият брой фактури за годината обаче се запазва и остава 12.
Всяка от фактурите, както и досега, ще бъде на база реален отчет за реално
консумирана електроенергия за конкретно посочен отчетен период, не по-дълъг от
31 дни. Няма да има клиенти с удължен срок на отчитане поради промяната, като
сроковете на отчитане остават непроменени. Както и досега, всеки клиент ще заплати
единствено това, което реално е потребил и е отчел електромерът. Еднократната
промяна на издаване на фактури се налага поради преминаване към новия график.
След промяната срокове за фактуриране и плащане ще бъдат 4
периода в месеца, съобразно календарните седмици за отчитане, вместо сегашните
два периода. Новите периоди ще са посочени във всякa една фактура. С това
заплащането на енергията ще става в по-кратък срок след нейното отчитане,
вместо месец по-късно, както е в момента. Промяната ще улесни процесите по
смяна на доставчик, обмена на данни и движението на паричните потоци между
всички участници на свободния пазар.
С цел улеснение за клиентите EVN България няма да начислява
лихви за забавено плащане за издадената по-рано фактура. Процесът на изключване
поради просрочие също ще бъде удължен за първата фактура по новия график, така
че да не се стигне до неудобства за клиентите по време на промяната.
Информация за промяната е налична в касовите салони на
„Български пощи“ ЕАД, във всеки EVN Офис, на тел. 0700 1 7777, както
и на:https://www.evn.bg/Chastni_klienti/EVN-Online-plus/Srokove-na-plashtane.aspx
Всеки клиент, предоставил данни за свои мобилен телефон или имейл, получава и персонална информация за промяната.
Всеки клиент, предоставил данни за свои мобилен телефон или имейл, получава и персонална информация за промяната.
ЕVN напомня, че всеки клиент може да провери срока на
плащане в своята предишна фактура или касов бон, както и в интернет страницата
на компанията – www.evn.bg, на
директен линк: http://www.evn.bg/SrokPlashtane/PeymentPeriodHome.aspx или
на тел. 0700 1 7777, имейл info@evn.bg
Компанията съветва своите клиенти да се възползват от
безплатните SMS и имейл услуги. Чрез тях всеки клиент, който ги заяви, получава
следните известия:
• Известие за издадена фактура
• Известие при наличие на просрочени неплатени задължения за консумирана електроенергия, заради които предстои прекъсване на електрозахранването.
• Известие за издадена фактура
• Известие при наличие на просрочени неплатени задължения за консумирана електроенергия, заради които предстои прекъсване на електрозахранването.
И двете известия, които EVN България предлага безплатно, са
в помощ и на всеки клиент с повече от едно място на потребление. Информация
относно заявяването на безплатните SMS и имейл услуги е налична на: http://www.evn.bg/Chastni_klienti/Elektricheska-energia/Uslugi/PotreblenieEl/Prekasvane-vazstanoviavaneEl.aspx
Няма коментари:
Публикуване на коментар