1.04.2025 г.

Иновативност без уточнения...


Нова софтуерна технология ще използва Община Стара Загора, за да улесни гражданите, които са заявили различни административни услуги и очакват изпълнението им, от 4 април. Така щял да се автоматизира процеса на осведомяване на гражданите за различни статуси на заявените от тях административни услуги. Например, ако документът, който очакват, е вече готов, те ще получат обаждане, за да разберат и да дойдат на място да си го получат. Ако пък от комплекта от подадените от тях документи липсва някоя справка, която е необходима, за тази липса също се предвижда предупредително позвъняване – е написано от общинския пиар отдел.

Това било отражение на последователните действия на Община Стара Загора за внедряване на все повече иновации. Крайната цел е администрацията да изпълнява своите ангажименти още по-бързо и по-качествено, пише още в пресбюлетина. И още...

Новата технология 

В обхвата на проекта за тази технология са включени често използваните от потребителите услуги, като обажданията ще бъдат персонализирани. Старозагорци е необходимо да знаят, че те ще бъдат извършвани от следните номера:

-           За услуги по гражданско състояние - 042/614 886;

-           За услуги по общинска собственост, стопанска политика, транспорт и зелена система - 042/614 858;

-           За услуги по устройство на територията - 042/614 856.

 

Позвъняванията ще се изпълняват непосредствено след изготвянето на съответната удостоверителна административна услуга или след промяна на статуса ѝ, тоест винаги при конкретен повод в услуга на хората. Община Стара Загора продължава внедряването на автоматизация и при изготвяне на удостоверения по административни услуги на ГРАО. Това ще бъде валидно както по искания на граждани, така и за служебни удостоверения, свързани с други административни услуги на Общината.

Сега да преминем на четене с разбиране, нещо, което вече не се преподава дори в училищата. Какво не е написано?

Как ще действа система, която ще предупреждава, по дадения пример, за липсващи документи при предаването. Че къде е гледал общинският служител, който ги е приел? Друго, ще поскъпнат ли административните услуги? Ще станат ли по-бързи? Защото например в момента бавната поръчка, а има и бърза, за издаването на удостоверение за наследници струва пет лева, и става за три дни!!! Реално справката, със съвременната техника, не отнема повече от десетина минути, в най-лошия случай. По сегашната схема обаче е три дни!!! Стара Загора е древен, хилядолетен според съвременната легенда град, но е и много модерен, иновативен, дето се вика. Например в градския транспорт от години има система, много модерна, за самотаксуване. Тя, по обясними причини е въведена само по две линии, по останалите има контрольори, които продават билетчетата ръчно. Иновации, ама без аналог. То само за това си струва милиони туристи да посетят града. Щото музеят, и той иновативен, рекламира, в едно с общината - град на 8000 години - ама ръст на туризма няма, или поне общината не публикува такива данни, въпреки че обича да се хвали. Явно с модерните си иновации, по ще можем да привлечем вниманието. Пък за административните услуги нищо не се е променило от времето на култовата песен на „Ера” известна сред феновете с прословутото чиновническо – „Елате утре!”

 

Припомням и песента, с оригиналното заглавие Бюрокрация:

 

Свит във ъгъла дремеш,

оплакваш изгубеното време.

Така ти стъпваш на етажи

и гониш безплътни миражи.

 

Отвред гласове: "Не зная...ще видим...в приемния час...пак проверете".

Чакаш, тичаш, пишеш, попълваш

 в хартиено блато до гуша затъваш!

 

Блудкави пари лютят на очите,

табели се мяркат навред по стените.

Гишета протягат мастилени пръсти

и се опитват да те разкъсат.

 

А тебе те смачкват във вид на шифър,

изписан в графи, попълнени с цифри.

Яростен кикот се носи отвътре

Тържествено леден: "Елате утре!"

Димитър Славов

Няма коментари:

Публикуване на коментар