22.03.2019 г.

Наивник във всяка една ситуация

Наивен човек съм. Каквото да чуя, вярвам в него безрезервно. Все си мислех че съм хитър, но прозрях, то то на сън, че съм наивен до безобразие. Не съм виновен обаче, виновни са медиите. Дни наред слушах и четох за някакви апартаменти, пък то у нас кранчетата за сменяне, покрива тече, домашните ми мърморят ежедневно, затова и ето какво сънувах:
Форма „АрТек” построиха в квартала чудна сграда, по най-новите технологии, с просторни апартаменти и преки асансьори до всеки един от тях. Да им се не нарадваш…И естествено всичките големци, дето не познавах лично, ама много съм ги чувал, започнаха да купуват от фирмата. То имат пари хората, ама чух че им продавали апартаменти много евтинко, че чак мнозина им завидели и почнали да ги тормозят по радио „Свободно, че тропа”. Казали, че сделките са си истински афери, защото цената била смешна, а ВИП-клиентите злоупотребявали с големството си. Те пък контрираха, че всичко е точно и даже не са помирисвали кекс, с който опозицията ги клеветяла, че са почерпили от благодарност шефовете на „АрТек”. Чух, че продавачът правил промоция за всеки, който оцени сградата и вградената мъдрост от Библията, който била вградена за берекет. Ето и самата мъдрост: „Дай и ще ти дадат, почукай и ще ти отворят!”
Затова и аз звъннах, насън разбира се, на фирмата, очаквайки да се включа в промоцията.
-Ало, „АрТек” ли е?
-Същите…
-Искам да купя апартамент в хубавата ви, изградена с мъдрост сграда, която много ценя.
-Нямаме много свободни апартаменти, но ако имате пари, може и да стане сделка.
-Четох, че за ценители като мене, продавате на 7 стотачки на квадратен метър…
-А, тази промоция вече мина, сега цената вече е две и петстотин…
-Ама няма проблеми, просто заменям стария си апартамент, плюс няколко ниви на село и вземам остатъка за доплащането от банката.
-Не, така не става, интересът към нашето строително бижу е голям и не може да чакаме. Освен това, кой сте вие господине?
-Има ли значение….
-Няма, защото ние ви познахме, вие сте един голям наивник и вярвате на това което четете и виждате, а всъщност във всичко си има правила и изисквания, на които не отговаряте…
Така ми казаха и затвориха линията. Тогава се събудих и най-накрая разбрах кой съм. Пък и кой ще ми даде право на заменка, когато домът ми е с течащ покрив и кранове за смяна, че и още ред кусури. Голям заем от банката също няма как да получа. Лошото е, че дори и на сън си оставам все такъв наивник, дето се казва, във всяка една ситуация. 
Тогава отидох и звъннах на съседа, дето продава домашна ракия, щото ми стана чоглаво. Не отваря! Почуках и отвори жена му, наруга ни че сме едни пияници, дето не ставаме за нищо, добави че няма ракия за мен и трясна вратата. Да не може човек да разчита и на библейските мъдрости, то хубаво чукаш, но важно е и кой ще ти отвори...

Лукавиян 

Няма коментари:

Публикуване на коментар