5.09.2017 г.

Отчет на първия бирен кмет

И тази година ще има Бирфест в Стара Загора (от 6 септември), и пак ще сме столица на бирата, според обичайните хвалби. Светльо Витков и легендите му, „Контрол”, „Обратен ефект” и други групи ще веселят заралии в центъра на града, дори щяло да има международно участие – трибют група на Queen, които идват чак от…Сърбия. Като първи бирен кмет и май предпоследен, аз пък ще разкажа за рекламната стратегия на „Загорка”, без да влагам лични емоции, но и без да спестявам.
През 2015-а феста беше през октомври и лично Светльо Витков ми връчи грамотата на първи кмет на Столицата на бирата. Понеже се похвалих в социалните мрежи, пиарите на компанията веднага използваха повода и написаха: „кметът”спечели златна карта за посещения в единствения бирен музей у нас – „Светът на Загорка”, както и възможността да стане официален посланик и рекламно лице на проявата догодина”.
Затова реших, че макар и в съкратен мандат от по-малко от година е хубаво и аз да направя нещо. По време на церемонията от „Загорка” или от рекламната компания не се сетиха поне да черпят столичния градоначалник с една бира, само Светльо ме дари с един презерватив. Мислех си, че бирата на феста е броена, па и струва пари. Предполага се обаче, че в „Загорка” има бира. Затова писах на Пи Ар-отделът, че биха могли да направят виртуални игри, в които участниците печелят определен брой бутилки или кенчета за награда. Никой не ми отговори!
Последва ново послание от мен, в което питах дали при създаването на музея са търсили коя е красивата дама, популярно лице на рекламата на най-прочутата бирена марка по време на соца, сещате се, тази, която държи една апетитна халба в ръцете си. Предлагах и услугите си да се опитам да издиря информация за нея, която да даря на музея. В този случай получих краткия отговор, че не могат да ми помогнат. Само толкова!!!
Реших поне да заведа приятели в „Светът на Загорка”. Направих заявка, както е реда и в уречения ден гида, едно красиво девойче, не искаше да ни пусне без пари, макар че на златната ми карта да пишеше, че аз и придружителите ми трябва да влезем свободно. След серия от консултации все пак ни пуснаха. Обаче след ремонта на музея, маршрута за посетителите се оказа доста скъсен. Информацията, която девойката е научила също бе с пропуски. Не каза нито дума за бирения картел през 20-те, което е и причина за закриването на тогавашната пововарна фабрика в Стара Загора. Липсваха и сувенири, които бяха налични в първия период на музия, преди ремонта. Накрая понеже сме се забавили (поради консултациите и чуденките около кмета и свитата му, т.е. моя милост и компанията ми), ни юркаха да изпием на екс по две бири, които все пак се полагат!
Когато непосредствено преди бирфеста на 2016-а писах на „Света на Загорка”, че съм страшно разочарован от тях, те ми заявиха, че непременно ще ми се обадят по време на фестивала. Естествено, никой не звънна.

Сега „Загорка” пак се хвали, че ни прави столичани…Достъпът до музикалните прояви и игрите бил безплатен. Ами едно кратко сравнение на цените на феста и в магазина, сами говорят, защо е така. Поне рекламната стратегия да си оправят малко, и най-вече да не пишат неща, които не могат, или не искат да изпълнят. Апропо, в тазгодишната програма не видях избор на „кмет”. То и няма смисъл, след като така и не научих името на своя „наследник”. А и за каква столица на бирата говорим, като на бирфеста в Пловдив ще има 40 вида бира, а тук само седем?

П.С. След публикуването на отчета, ме информираха, че дамата с бирата е Дора Христова от Стара Загора. Чудно, защо този факт не беше известен и на единствения бирен музей?

Няма коментари:

Публикуване на коментар