Борбата с фалшивите новини, популяризира хубавата
новобългарска дума „фейк” и борбата с нея, замени тази със световния
империализъм, с комунизма дори…Кой обаче е авторът на фалшивите новини?
Основното обвинение е към гражданите, дето пишат в социалните мрежи. Ми все
недоволни бе, все търсят кусури…Обаче, критичната мисъл е полезна, защото
помага човек, и то не кой да е, а този на високи позиции, да не се самозабравя.
Защото самовлюбването е широко разпространена болест, която пречи на правилната
преценка.
Наистина всеки в мрежата всеки може да пише каквото му
хрумне, докато не го баннат администраторите на групата. Има обаче и други
групи. Криво да седим, право да съдим – там е свободата на словото, в нета.
Сега искат да я вкарат в нужните коловози и все по-упорито замислят как да
озаптят това огромно виртуално простанство!
Често обаче фейкове пускат и съвсем официални лица и
институции. Например прословутия надлез в Стара Загора, който бе открит, както
е известно, предсрочно миналата неделя, бе отразен основно фалшиво. В мрежата
бе припомнена противоречивата информация за проекта – какво ще се прави, колко
струва, кога ще бъде завършено. Гражданите могат да бъдат упреквани с основание
в какво ли не, но не и в това, че не помнят противоричивите новини около „свръхмодерното
пътно съоръжение”, както го написаха в една медия.
Премиерът дойде и го откри, а журналистите го питаха за
какво? – за Елена Йончева…Поводът един, а въпросите други, съвсем не по темата.
Можеха да го попитат и нещо, дето ги касае пряко – да речем, защо спря
програмата за саниране на блоковете? Можеха да попитат и защо салона на
езиковата гимназия още не е готов, след като е приет обекта и други такива
въпросчета. Но, не, нищо подобно не го попитаха, пък и не е удобно.
Отразяващите събитието не си дадоха зор и повечето копнаха официалното резюме,
което надълго и нашироко бе описано, колко ще се облекчи трафика, което е вярно
(половин година заралии обикаляха като муха около крушка), колко е модерно,
съобщиха и за много други проекти, които се правят в града и накрая…объркаха
цената. В повечето новини излезе, че моста е близо 15 милиона, а после, се
наложи официално да уточняват, че струва малко над 5 милиона лева.
Има и друго. Кметът каза, че на съоръжението има две ленти
във всяка посока, едната бус-лента. Тя обаче щяла да се ползва и от автомобилите,
и от автобусите, което противоречи на Закона за движението по пътищата. Стана
също като велоалеите, дето се ползват и от колоездачи и от пешеходци. Гениално!
Отделно, в никоя от лентите няма маркировка за автобуси, та коя е бус-лентата?
Преди да стартира ремонтът, казаха, че ще има и велоалея към южния квартал.
Явно такава няма, ще бъде направена по-късно или…просто ще си остане невидима.
Ми така човек се обърква, кое е фейк, кое не, и кой е изворът на тази фалшивини?
Важното е, че мостът е хубав и красив, както казва котаракът
Румен.
Д. Славов
Няма коментари:
Публикуване на коментар