Всички дружества от групата на „Алма тур" са в процедура по несъстоятелност от днес, съобщи агенция „София прес", позовавайки се на свои източници.
Дружеството е внесло в съда документи за обявяване на фалит. Съгласно закона, основният дял от активите ще бъде придобит от най-големия кредитор на дружеството. В случая това е банка ЦКБ, собственост на ТИМ, в която „Алма тур" АД е заложило всичките си активи срещу кредит от 26 млн. лв.
Сред кредиторите на дружеството са и други компании, собственост на групировката - ЗД „Армеец", „България ЕР". В залога са вписани дори мобилните телефони и принтерите, купувани от дружеството преди септември 2010 г.
Сред активите на „Алма тур" са хотели по Черноморието, луксозния хотел „Тамплиер" в Банско, както и собственост в няколко държави, където „Алма тур" има собствени представителства.
Припомняме, скандалът гръмна преди седмица, когато България Ер отказа да извози по родните им места стотици туристи - предимно руски, докарани у нас чрез Алма Тур.
Българските граждани - клиенти на „Алма тур", които са в Анталия и в Крит, ще бъдат извозени обратно в събота. Това съобщиха междувременно на съвместна пресконференция зам.министърът на туризма Иво Маринов, шефът на „България Ер" Янко Георгиев и представителят на „Астрал Холидей" Христо Гълбачев.
По думите на Маринов, министерството няма информация дали „Алма тур" са подали заявление в съда за обявяване на фалит и добави, че по принцип и всеки от кредиторите на „Алма тур" може чрез съда да поиска несъстоятелност. Дали някой го е направил, не знаем, добави той.
Гълбачев посочи, че в момента в Анталия са 128 клиенти на „Алма тур", в Крит 55 и подчерта, че всички 183 ще бъдат извозени в събота.
Изпълняващият длъжността председател на Комисията за защита на потребителите Александър Масларски заяви, че ще издаде заповед за преустановяване на нелоялната търговска практика на „Алма тур".
От Комисията отправиха съвет към българските потребители да искат от туроператора сертификат за сключена застраховка и припомниха, че потребителят има право 7 дни преди пътуването да поиска документ, че му е платена застрахователната премия.
В случая „Алма тур" застрахователят е „Армеец" и неговият изпълнителен директор Цветанка Крумова потвърди, че дружеството ще поема разходите за завръщането на потребителите на „Алма тур" чрез специален чартър.
За клиентите на „Алма тур", които са на индивидуални програми няма проблеми, те пътуват с двупосочни билети по редовни линии, добави зам.-министър Маринов.
Крумова уточни, че се подготвя организирано завръщане за туристите в Крит и Анталия. Тя подчерта, че става въпрос за покриване на разхода за завръщането, а не за обезщетения за морални или други вреди.
Крумова посочи още, че клиентите на „Алма тур" първо трябва да се обърнат към „Алма тур" за обезщетение и когато получат отказ, да се обърнат към застрахователя.
Междувременно стана ясно, че руските туристи, които се прибраха от Варна и Бургас за своя сметка, ще бъдат изцяло компенсирани чрез застраховката на туроператора "Алма тур" в Русия. Експертите са категорични, че застрахователната полица на "Алма тур- Санкт Петербург" на стойност близо 1,5 млн. евро, е напълно достатъчна, за да покрие всички разходи на туристите за услугите, които са платили предварително, но не са получили.
Ще се компенсират и самолетните билети от България за Русия, закупени с лични средства, след като стана ясно, че полетите се отменят. Застрахователите вече приемат заявления, но до вчера не е било депозирано нито едно искане.
Стана ясно още, че туристите няма да могат да претендират пред тях за компенсации заради пропуснати ползи или нанесени морални щети по вина на туристическата фирма. Подобни искания могат да се предявяват само чрез съда.
Няма коментари:
Публикуване на коментар