След успеха на турнето „По-полека симфони”, актьорът и
певец Стефан Вълдобрев се завръща на сцената на операта в Стара Загора с новата
перла в репертоара на Опера Пловдив - мюзикълът "ЕВИТА".
Бродуейската легенда на Андрю Лойд Уебър с безсмъртния хит „Don't
Cry For Me Argentina” и наградената с Оскар песен "You Must Love Me"
от филма с Мадона ще гостува на 11ти ОКТОМВРИ от 19 часа на сцената на
Старозагорската опера.
Мюзикълът „Евита” се
играе над 40 години на Уест Енд Лондон и Бродуей САЩ и е преведен на над 14
езика. С това той се нарежда сред най-известните мюзикъли на Андрю Лойд Уебър в
световен мащаб, заедно с „Исус Христос Суперзвезда”, „Фантомът на операта” и „Котки”.
Получил е три награди „Тони” - най-престижното отличие за мюзикъл в САЩ.
Диригент на „Евита” е американският възпитаник Константин
Добройков, който познава спецификата на жанра от Бродуей и с голям успех
подготви заглавията „Човекът от Ла Манча”, „Исус Христос Суперзвезда”, „Коса” и
„Мария от Буенос Айрес”.
Стефан Вълдобрев прие предизвикателството да изпълни една от
главните роли в мюзикъла - тази на Че, пресъздадена на големия екран от Антонио
Бандерас. В мюзикъла героят му Че се явява основен критик, но и вътрешен глас
на Ева Перон и въпреки че мнозина правят асоциации с образа на Че Гевара, то в
исторически план Първата дама на Аржентина и революцонерът не са се
познавали. За ролята на Евита е поканена
гласовитата пловдивчанка Юлия Йорданова, която е трупала опит като изпълнител в
САЩ. Вокалните партии на президента Перон изпълнява Атанас Сребрев, а Марк Фаулър, Момчил Караиванов и
Станислава Момекова изпълняват останалите централни роли.
Режисьорът Нина Найденова дълго изучава историческите факти
за Ева Перон - превърнала се в мит за Аржентина, еднакво силно обичана и силно
мразена. Подходът й изследва „Славата” като амбиция, мисия, оръжие, протест и
фанатизъм. За постановката на Опера Пловдив Аржентинското правителство
съдейства да се използват автентични фотоси и кадри от живота на Ева Перон -
нейните срещи с работници, пламенните й
речи от терасата на Президентството (или Розовата къща), пилеенето на пари,
пътуванията до Европа, процесиите за нейното погребение… Документалните
материали умело са вплетени в сценографията чрез мултимедията на визуалния
артист Никола Налбантов.
Художникът на костюмите Николина Костова - Богданова
внимателно изучава гардероба на Ева Перон.
Нейната цел е чрез облеклото да пресъздаде на сцената метафора за
кратката, противоречива и динамична история на Ева Дуарте от Лас Тодос, която
пристига в големия град на 15 годишна възраст с една овехтяла рокличка, на 26
години се издига до Първа дама, която се облича с Диор и малко по-късно, преди да
умре на 33 години, изнася последните си речи пред многохилядна тълпа от
бедняци, облечена с кожено палто от визон.
Мюзикълът на Андрю Лойд Уебър е съставен само от музикални
номера без говор между тях, което поставя предизвикателства на Хора и Балета на
Опера Пловдив. Изпълнителите имат сценична задача бързо да се преобразяват от
скърбящо население, пеещо Реквием за Евита в бунтовнически маси срещу
политическата класа, от аржентинска надменна буржоазия във военна хунта.
Естествено, всичко това е гарнирано със завладяващо танго, поставено от
хореографа Боряна Сечанова.
*Спектакълът е на български език
*Билети се продават на касата на Опера Стара Загора
Няма коментари:
Публикуване на коментар