Градът на тепетата, който след 4 г. ще е първата Европейска
столица на културата от България, вече достойно защитава спечелената титла,
пише „Стандарт”. Пловдив гради биография, с която ще посрещне домакинството
през 2019-а със самочувствието на един от най-старите градове в света, но и с
амбицията, че има какво ново да покаже на останалите. Започна с емблематичния
кв. "Капана", включен в програмата за евростолица. За една година 10
артпроекта вдъхнаха живот на мястото, което от поизоставен през последните 20
г. квартал се превърна в център на творческите индустрии. Идеята и реализацията
са на Фондация "Пловдив 2019", която подготви кандидатурата на града
за Европейска столица на културата. "Наехме десет пространства в
"Капана" от собствениците им, избрахме 10 различни проекта от общо 40
от различни градове и дадохме начален старт на съживяването на квартала за
творческите идеи", разказва директорът на "Пловдив 2019" Валери
Кьорленски. Половината от творците, които преди година се настаниха в квартала,
ще продължат да развиват своята дейност. През 2015 г. работата на фондацията в
същата посока продължава, като
стартира и втората фаза в конкурса
Сред основните изисквания за направление "Проекти и
събития в "Капана" е те да се случват на територията му, да
допринасят за инициативата "Капана - Квартал на творческите
индустрии" и да подпомагат целите и задачите на Европейска столица на
културата 2019 г. Ще се приемат предложения за изложби, инсталации, дигитални
продукти, форуми и конференции, пърформанс, танц, театър, музика, кино. По
направление "Установяване в "Капана" кандидатите сами избират
място там, според своя вкус и нужди, и кандидатстват за средства за устойчиво
установяване. Проектното финансиране е за срок от 1 г.
"Настоящият конкурс надгражда върху 3-годишните усилия
на Община Пловдив и фондацията за трансформиране на "Капана" и
превръщането му в квартал на творческите индустрии. Систематично общината затваря улиците там, правейки ги пешеходни,
което има изключително позитивен ефект както върху
цялостната визия на квартала, така и върху търговията и културния живот.
Основна цел на конкурса е привличането на нови представители на творческите
индустрии и устойчиви бизнес и проекти, които да допринесат трайно за
развитието на "Капана", обясни зам.-кметът на Пловдив Стефан Стоянов.
С проект може да кандидатства всеки. Няма ограничения за възраст, а освен това
не е задължително кандидатите да са от Пловдив, могат да бъдат както частни
лица, така и артистични организации. Конкурсът ще е отворен до края на април, а
на 18 май ще станат ясни и победителите.
Няма коментари:
Публикуване на коментар