Афро-бразилско бойно изкуство, улична клоунада, шествия,
арт инсталации, спектакли - това е само малка част от проявите, включени в
тазгодишното издание на Международния куклено-театрален фестивал "Двама са
малко - трима са много", чийто домакин е Пловдив. Началото е на 4
септември, когато по главната улица ще премине парадно шествие с демонстрации
по капоейра - съчетание от танц, акробатика и бой под звуците на батукада. Това
е вид бразилска перкусионна музика, чиито корени са тясно свързани с африканската
култура, а основните инструменти са сурдо, кайша, репеник и тимбал.
Петминутно шоу за бързо хранене подготвят гостите от Германия - режисьорът Бруно Пилз, кукловодът Лилиан Мацке и сценографът Маржетка Кюрнер. Специално и единствено за двама зрители те ще представят "Лакримоса" - свежа порция куклен театър, разказващ за живота и смъртта, за рая и ада, за това кого гледаме и кой гледа нас.
За веселото настроение ще се грижат също забавните клоуни от циркова трупа "Носа Коса" Чами и Чуми (Алваро Рамирез от Уругвай и Криса Трайкопулу от Гърция).
Друг акцент от програмата е изкуството на Ащон Ка от България. Зад това име стои Надежда Гончева, която от три години обикаля улиците и площадите на европейските градове в ролята на жива статуя. Персонажите й "Пекарят" и "Киро, пощальонът" са впечатляващи, а костюмите са дело на сценографа Станислава Кръстева. Талантът на Ащон Ка й спечели първото и третото място сред наградените на фестивала за живи статуи в град Остенде, Белгия. Тази година българката вече получи две отличия на фестивалите в Борне и Тегелен, Холандия, а гостите на Пловдив ще имат шанса да се насладят на новото й превъплъщение - "Баба Надка".
На уличен пърформънс и два спектакъла по главната улица - "Огния-II" и "Космикус" - кани Театър на огъня и сенките Fireter (България). Участниците, начело с директора на трупата Пламен Иванов, умело съчетават танц и жонглиране с различни огнени инструменти, шоу с кокили, уникални костюми, маски, марионетки, живи статуи, светлинни ефекти, сенки, паравани и други експериментални похвати.
На 7 септември почитателите на Мелпомена могат да гледат постановката "Хамлет" на Държавен куклен театър, Пловдив. Стъпвайки на оригинала, режисьорът Съби Събев се позовава на ироничния коментар на американския шекспировед Ричърд Армър - нещо като Шекспир в криво огледало.
Пребогат на събития е и следващият, последен фестивален ден. Сред акцентите са уличният марионетен спектакъл "Просто Клара" и изявата на уличните музиканти "Замбра Мора".
Петминутно шоу за бързо хранене подготвят гостите от Германия - режисьорът Бруно Пилз, кукловодът Лилиан Мацке и сценографът Маржетка Кюрнер. Специално и единствено за двама зрители те ще представят "Лакримоса" - свежа порция куклен театър, разказващ за живота и смъртта, за рая и ада, за това кого гледаме и кой гледа нас.
За веселото настроение ще се грижат също забавните клоуни от циркова трупа "Носа Коса" Чами и Чуми (Алваро Рамирез от Уругвай и Криса Трайкопулу от Гърция).
Друг акцент от програмата е изкуството на Ащон Ка от България. Зад това име стои Надежда Гончева, която от три години обикаля улиците и площадите на европейските градове в ролята на жива статуя. Персонажите й "Пекарят" и "Киро, пощальонът" са впечатляващи, а костюмите са дело на сценографа Станислава Кръстева. Талантът на Ащон Ка й спечели първото и третото място сред наградените на фестивала за живи статуи в град Остенде, Белгия. Тази година българката вече получи две отличия на фестивалите в Борне и Тегелен, Холандия, а гостите на Пловдив ще имат шанса да се насладят на новото й превъплъщение - "Баба Надка".
На уличен пърформънс и два спектакъла по главната улица - "Огния-II" и "Космикус" - кани Театър на огъня и сенките Fireter (България). Участниците, начело с директора на трупата Пламен Иванов, умело съчетават танц и жонглиране с различни огнени инструменти, шоу с кокили, уникални костюми, маски, марионетки, живи статуи, светлинни ефекти, сенки, паравани и други експериментални похвати.
На 7 септември почитателите на Мелпомена могат да гледат постановката "Хамлет" на Държавен куклен театър, Пловдив. Стъпвайки на оригинала, режисьорът Съби Събев се позовава на ироничния коментар на американския шекспировед Ричърд Армър - нещо като Шекспир в криво огледало.
Пребогат на събития е и следващият, последен фестивален ден. Сред акцентите са уличният марионетен спектакъл "Просто Клара" и изявата на уличните музиканти "Замбра Мора".
Няма коментари:
Публикуване на коментар