С протести в много от по-малките градове в страната бяха
посрещнати новите промени в транспортната схема на БДЖ. Обновеното разписание
на железниците влезе в сила вчера. Според него се ускорява движението на
бързите влакове за сметка на премахване на някои спирки.
С гражданско неподчинение навръх 8 декември премина денят в Мездра, където десетки протестираха срещу спирането на влака до Враца. Така за да стигат до работа, те ще трябват да търсят друг вид транспорт или да напуснат работните си места. Остро реагираха и гражданите на Попово, Перник, Стралджа... Въпреки това от БДЖ остават непреклонни, като се аргументират с намаленото време за пътуване. Така например с новото разписание влакът от София за Варна през Пловдив ще стига с един час по-бързо. Между София и Благоевград композициите ще изминават пътя за 35-40 минути по-малко.
От 9 декември пътниците са обслужвани от 510 композиции, сред които 77 бързи влака, 10 международни, 135 пътнически и 288 крайградски пътнически влака. Пускат се в движение два допълнителни бързи влака между София и Бургас през Карлово. Директни вагони ще се движат и по маршрута Силистра - Самуил - Разград - Русе - София и обратно. В региона на столицата ще тръгнат четири допълнителни пътнически влака - до Своге и до Перник.
Макар разписанието да е ново, то ще се изпълнява със стари вагони. Едва 47 от общо 177 вагона, за които БДЖ е започнало процедура за ремонт, са действително обновени. Забавяне има при 3 от 4-те фирми изпълнителки. В същото време БДЖ купи луксозни спални вагони за 63 млн. лв. от турската фирма "Тювасаш". Те предлагат десет спални купета с по три легла и ще могат да се движат със 160 км/ч. Във всеки има душкабина, климатик, санитарен възел и камери. На всички тези удоволствия обаче пътниците още не могат да се порадват, защото вагоните ще бъдат пуснати в движение след 4 месеца.
С гражданско неподчинение навръх 8 декември премина денят в Мездра, където десетки протестираха срещу спирането на влака до Враца. Така за да стигат до работа, те ще трябват да търсят друг вид транспорт или да напуснат работните си места. Остро реагираха и гражданите на Попово, Перник, Стралджа... Въпреки това от БДЖ остават непреклонни, като се аргументират с намаленото време за пътуване. Така например с новото разписание влакът от София за Варна през Пловдив ще стига с един час по-бързо. Между София и Благоевград композициите ще изминават пътя за 35-40 минути по-малко.
От 9 декември пътниците са обслужвани от 510 композиции, сред които 77 бързи влака, 10 международни, 135 пътнически и 288 крайградски пътнически влака. Пускат се в движение два допълнителни бързи влака между София и Бургас през Карлово. Директни вагони ще се движат и по маршрута Силистра - Самуил - Разград - Русе - София и обратно. В региона на столицата ще тръгнат четири допълнителни пътнически влака - до Своге и до Перник.
Макар разписанието да е ново, то ще се изпълнява със стари вагони. Едва 47 от общо 177 вагона, за които БДЖ е започнало процедура за ремонт, са действително обновени. Забавяне има при 3 от 4-те фирми изпълнителки. В същото време БДЖ купи луксозни спални вагони за 63 млн. лв. от турската фирма "Тювасаш". Те предлагат десет спални купета с по три легла и ще могат да се движат със 160 км/ч. Във всеки има душкабина, климатик, санитарен възел и камери. На всички тези удоволствия обаче пътниците още не могат да се порадват, защото вагоните ще бъдат пуснати в движение след 4 месеца.
Няма коментари:
Публикуване на коментар