„Изобретението на Хюго" (Hugo) на Мартин Скорсезе е несъмнено един
от най-добрите филми на изминалата година - с 11 номинации и 5 награди
"Оскар" той е обяснение в любов към киноизкуството и рязък жанров
завой за режисьора на "Шофьор на такси", "Разяреният бик" и
"Добри момчета". Филмът е семейна приказка с хубав край в 3D. И
независимо че повечето смятаме 3D-то за панаирджийски трик с цел по-големи
приходи, в ръцете на майстор то може да изглежда по коренно различен начин.
За съжаление тази най-мащабна работа в областта на компютърното рендиране,
която киното помни (обработката само на сцената със съня би отнела 19.5 години,
ако се рендваше на един компютър), пристига у нас за кратко и не в пълния си
блясък. "Хюго" няма разпространител за българския пазар и е само с
две излъчвания на "Киномания". Едното мина в зала 1, а другото
предстои утре в "Дом на киното". И двата салона нямат дигитална
техника за прожекция, така че гледаме зрелището леко осакатено в 2D, но дори и
така екранизацията по романа на Брайън Селзник е просто пленителна.
Бащата на 13-годишно момче умира при експлозия в музея, където работи. Сиракът
остава при чичо си пияница, който поправя часовниците на парижката гара. Хюго
живее в пълна анонимност, научава се да майстори и пази загадъчна тайна. После
чичото изчезва, часовниците бият, ченгето на гарата (леко преиграващ Саша Барън
Коен) преследва момчето като копой, а тайната предстои да бъде разбулена - със
съучастието на сприхавия собственик на гаровия щанд за играчки (Бен Кингсли) и
неговата влюбена в книгите дъщеря... От детско приключение филмът преминава в
елегия за зората на кинотехнологията - братя Люмиер стряскат народа със своя
пристигащ влак, Жорж Мелиес изобретява фантастичния жанр. В ролите са още
Кристофър Лий, Джуд Лоу, Емили Мортимър, Рей Уинстоун.
Скорсезе несъмнено е най-големият киноман сред големите режисьори и фактът, че
той е гуруто на съхранението и консервацията на старите холивудски ленти, го
прави най-подходящ да разкаже тази история за мечти и целулоид. Филмът е
красива носталгична приказка, по-едрощрихова и по-впечатляваща визуално от
"Артистът" (който искаше да ни каже същите неща, но с други думи).
Няма коментари:
Публикуване на коментар