Нов
четирилентов път от Русе до Свиленград е внезапният приоритет на България,
който ще прекрои пътната карта на Европа и ще превърне страната ни в кръстопът
за транзитния трафик. Трасето от Русе до Свиленград и към Истанбул бе
изненадващо представено от регионалния министър Лиляна Павлова. "Даваме
възможност от Истанбул да се стига до Одеса, Русия, както и за Европа",
обясни Павлова, като наблегна, че идеята е съвсем нова. В сряда вечер екипът на
Павлова кроил картата до полунощ.
От
думите на Павлова стана ясно, че това направление е доста натоварено, но
европейски пари за него няма, ще се търсят частни инвеститори и в момента не се
знае колко ще струва.
Трасето от Русе до Истанбул е част от европейския транспортен коридор 9, който тръгва от Хелзинки, минава през Киев и Москва, през Одеса към Букурещ и стига до Русе към Истанбул. Но до сряда вечер не бе споменавано като приоритет на България. Според изчисленията на експертите в регионалното ведомство инвестицията за новия скоростен път е 1 млрд. лв., което прави по 3.3 млн. лв. на км. За сравнение последната отсечка от магистрала "Тракия" от Ямбол до Карнобат струва 4.4 млн. лв. на км.
Идеята е новият път да се използва предимно от камиони и тирове, за да не се движат по магистралите. "Половината от превозните средства по този път са тежкотоварни. Единият вариант е от Свиленград те да се качат на магистрала "Марица", от там на "Тракия" през София и по новия път София-Калотина, но ние сега ще им дадем чисто нов скоростен път", каза Павлова.
От Истанбул до Капъкуле има магистрала. На българска територия има само две ленти за движение, включително през прохода Хаинбоаз. Половината от трафика по този път е тежкотоварен. Идеята е да се направи обход на Бяла, където стават много катастрофи. Трасето вече е включено сред седемте приоритетни пътища на страната ни за периода 2014-2020 г. Според министъра европейските пари няма да стигнат за всичките обекти, "защото не са безкрайни". Затова за този участък ще се търси частен инвеститор. 300-километровият път ще се даде на концесия, а инвеститорът ще събира такса от 10-15 лв. за всяко превозно средство. Според министъра това е нормална цена. Миналата година кабинетът реши да се въведе тол система по магистралите у нас, с която да се заменят винетките, но се очаква това да стане най-рано през 2017 г.
Трасето от Русе до Истанбул е част от европейския транспортен коридор 9, който тръгва от Хелзинки, минава през Киев и Москва, през Одеса към Букурещ и стига до Русе към Истанбул. Но до сряда вечер не бе споменавано като приоритет на България. Според изчисленията на експертите в регионалното ведомство инвестицията за новия скоростен път е 1 млрд. лв., което прави по 3.3 млн. лв. на км. За сравнение последната отсечка от магистрала "Тракия" от Ямбол до Карнобат струва 4.4 млн. лв. на км.
Идеята е новият път да се използва предимно от камиони и тирове, за да не се движат по магистралите. "Половината от превозните средства по този път са тежкотоварни. Единият вариант е от Свиленград те да се качат на магистрала "Марица", от там на "Тракия" през София и по новия път София-Калотина, но ние сега ще им дадем чисто нов скоростен път", каза Павлова.
От Истанбул до Капъкуле има магистрала. На българска територия има само две ленти за движение, включително през прохода Хаинбоаз. Половината от трафика по този път е тежкотоварен. Идеята е да се направи обход на Бяла, където стават много катастрофи. Трасето вече е включено сред седемте приоритетни пътища на страната ни за периода 2014-2020 г. Според министъра европейските пари няма да стигнат за всичките обекти, "защото не са безкрайни". Затова за този участък ще се търси частен инвеститор. 300-километровият път ще се даде на концесия, а инвеститорът ще събира такса от 10-15 лв. за всяко превозно средство. Според министъра това е нормална цена. Миналата година кабинетът реши да се въведе тол система по магистралите у нас, с която да се заменят винетките, но се очаква това да стане най-рано през 2017 г.
Няма коментари:
Публикуване на коментар