Техническият фалит на железниците обяви транспортният министър Ивайло Московски, след като приключи срещата на синдикатите и ръководството на железницата в присъствието на премиера Бойко Борисов. "Дружеството и ръководството му трябва да предприемат всички действия, които да позволят оздравяване на компанията", добави Московски. Пари за заплати, обаче има. Председателят на Съвета на директорите на БДЖ Владимир Владимиров беше категоричен, че всички реформи в дружеството вървят в пакет и колективният трудов договор е само една от темите, по които се преговаря. "Крайната цел е така да направим реформите и така да бъде подписан колективният трудов договор, че през 2012 година железницата да не е на загуба. Ако продължим преговорите с тази основна цел, аз мисля, че ще стигнем до разбирателство", обясни той. "При БДЖ има неплатежоспособност да се изплатят просрочените задължения за стари периоди, както и оперативна загуба. Нашата цел е през 2012 година да не сме на оперативна загуба. Това е първата стъпка за спасяването на дружествата. За да се покрият старите задължения, трябва да се оптимизират всички дейности, чрез които да се освободи паричен ресурс", допълни Владимиров. Обсъждат се предложения за спиране на влакове.
Пламен Димитров – президент на КНСБ, коментира, че за синдикатите тази поредна среща е била сравнително продуктивна. Обсъдени са били въпроси, които отдавна е трябвало да бъдат решени.
Късно снощи синдикатите са получили от ръководството на БДЖ списък със 182 влака, като предварителна заявка за това - къде и как да бъдат оптимизирани влаковете. Тази тяхна заявка за нас е изключително тежка и не мислим, че това е поносимо, както за хората, живеещи в общините, така и за работещите в БДЖ. На всичкото отгоре очакваната икономия е в порядъка на 25 млн. лв. годишна база, които няма как да спасят БДЖ. Преговорите продължават, но към този етап аз не съм оптимист, заяви Димитров.
Предложени за обсъждане са и списъци с брой влакове и оптимизация на тяхното движение, информира транспортният министър Ивайло Московски. Има предложения за спиране на влакове, чакат се становища от общини и региони и от Автомобилна администрация. По темата за Колективния трудов договор все още се водят преговори на ниво работни групи.
В Министерството на транспорта днес ще бъде подписано споразумение за събирането на членския внос по стария начин, като ще бъде възмездно – синдикатите ще заплащат на работодателя.
Пламен Димитров – президент на КНСБ, коментира, че за синдикатите тази поредна среща е била сравнително продуктивна. Обсъдени са били въпроси, които отдавна е трябвало да бъдат решени.
Късно снощи синдикатите са получили от ръководството на БДЖ списък със 182 влака, като предварителна заявка за това - къде и как да бъдат оптимизирани влаковете. Тази тяхна заявка за нас е изключително тежка и не мислим, че това е поносимо, както за хората, живеещи в общините, така и за работещите в БДЖ. На всичкото отгоре очакваната икономия е в порядъка на 25 млн. лв. годишна база, които няма как да спасят БДЖ. Преговорите продължават, но към този етап аз не съм оптимист, заяви Димитров.
Предложени за обсъждане са и списъци с брой влакове и оптимизация на тяхното движение, информира транспортният министър Ивайло Московски. Има предложения за спиране на влакове, чакат се становища от общини и региони и от Автомобилна администрация. По темата за Колективния трудов договор все още се водят преговори на ниво работни групи.
В Министерството на транспорта днес ще бъде подписано споразумение за събирането на членския внос по стария начин, като ще бъде възмездно – синдикатите ще заплащат на работодателя.
Няма коментари:
Публикуване на коментар