31.08.2011 г.

Стартира първата по рода си Класация на българските facebook страници

Броят на българите във Facebook е над 2 млн. или над 60% от домакинствата с
компютри (данни от socialbakers.com). Това е най-популярната социална мрежа у
нас и за много от нас тя се е превърнала в навик, както сутрешното кафе. Интересът
към Facebook е сериозен и поради големите възможности за интернет маркетинг,
реклама и изграждане на онлайн репутация. Това е силен мотиватор за всяка фирма и
организация, независимо дали е малка, средна или голяма.
Най-популярната и дискутирана напоследък тема е тази за т.нар. "фен страници" във
facebook, които служат за презентиране на продукти и услуги и създаване на общности
от фенове в социалната мрежа.
До скоро собствениците на facebook страници нямаха възможност да разберат как ги
оценява тяхната аудитория във Facebook. Няма и официална статистика колко точно
са българските facebook страници и доколко те са активно поддържани и ефективно
използвани за реклама, маркетинг и PR на брандовете.
Именно поради тези причини стартира първата по рода си Класация на българските
facebook страници. Тя има за цел не само да организира състезание между фен
страниците, но и да даде ясна представа на техните собственици как ги оценяват техните
фенове.
Класацията на българските facebook страници ще се провежда всеки месец. Достатъчно
е собствениците на фен страници да се регистрират еднократно и те автоматично ще
участват във всяка от месечните надпревари. В началото на всеки месец ще се избира
победител на база на оценката на публиката по четирите ключови фактора за успеха
на една фен страница: съдържание на страницата, активност на аудиторията, facebook
приложения и функционалности, дизайн и визия. Всеки от тези четири фактора има
различна тежест в образуването на крайната оценка за участниците - съдържанието и
активността на феновете, например, носят повече точки от дизайна и визията.
В края на всеки месец, facebook страницата-победител, която е избрана от вота на
феновете, ще бъде рецензирана и оценена от експертно жури, в което са най-
известните експерти в дигиталните реклама, маркетинг и PR (вижте състава на
журито тук - http://apps.facebook.com/bgpages/juri.php)
Седмица преди началото на септември бе стартирано предварителното записване на
участниците. Само за една седмица бяха записани над 140 facebook страници на
фирми, продукти, услуги, общности, каузи и организации. Записването ще продължи
и след 1-ви септември, когато стартира и самото гласуване, а в края на месеца ще
бъде известен и първият месечен победител.
Ако се гордеете със своята фен страница и искате да разберете доколко тя е
конкурентноспособна и ефективна във Facebook, побързайте и се запишете в
Класацията преди да е започнало гласуването. Записването става на адрес http://
www.bgfacebook.com


Няма коментари:

Публикуване на коментар