Строежът на софийското метро върви не само с темповете, с които е необходимо, но и с още по-бързи. Това каза кметът на София Йорданка Фандъкова, която заедно с премиера Бойко Борисов посети строителната площадка на метростанция 8-II под бул. "Княгиня Мария Луиза" пред ЦУМ, предаде Агенция "Фокус". Точно над главите над пътниците ще се намира истински музей - възстановената търговска улица на антична Сердика.
По думите на столичния кмет инспекцията днес е последна на това място, защото оттук-нататък ще бъдат показвани само завършени участъци. Към днешна дата 66% от общите дейности на метрото вече са факт.
Малко над 28 млн. лв. е стойността на съоръжението. Заради археологическите работи обаче то може да се оскъпи и до и малко над 30 млн. лв. До момента са изкопани над 10 хил. куб. м земна маса за самата метростанция, плюс още 12.6 куб. м за разкопките над нея. Съоръжението е укрепено с над хиляда анкера и 9 200 куб. м бетон, излети в шлицовите стени, става ясно от информацията на репортера на Agro.bg Светослав Динков.
Тунелът на бъдещата метростанция е с най-голямото сечение в Европа - 258 кв. м, а дължината му е 108 метра. Той е построен за 164 дни. При строежа не е правен компромис с археологическите находки, разкрити при строителството. След два месеца предстои разкриването и на находките под временното платно при ЦУМ, информира БТА.
Стратегически разположена на бул. "Княгиня Мария Луиза" пред ЦУМ, Метростанция 8 е пресечна точка на Метродиаметър І (Обеля-Младост-бул. "Цариградско шосе"-Аерогара София) и Метродиаметър ІІ (Обеля-Надежда-бул. "Черни връх") и е едно от най-сложните подземни съоръжения, изграждани в София.
Със завършването на основната тунелна конструкция - пробива и укрепването, приключва специалното подземно строителство. Следват довършителни работи и оборудване на метростанцията. Едновременно с това е монтирана и покривната конструкция, върху която се полага уличното платно.
Представител на фирмата-изпълнител разказа, че машината е минала само на 3 метра под основите на Лъвов мост без никакъв проблем, сега по същия начин ще мине дълбоко под катедралата "Света Неделя", за да не се налага да прави завои покрай нея, както булевардът отгоре. Той увери, че дълбочината е достатъчна и няма по никакъв начин да навреди на храма. Планира се работата по този участък да приключи през септември тази година, а за октомври - декември са предвидени довършителните работи по самата метростанция при Халите. До април следващата година пък булевардът над нея ще бъде напълно възстановен. Краят на август 2012 г. ще бъде и край на строителството на метрото от "Обеля" до бул. "Черни връх".Шефът на фирмата-изпълнител на Осма станция уточни, че другият тунел, който дружеството прокопава по трасето на втората метролиния - от хотел Хемус до Кемпински, дълъг около 800 м, също вече е завършен.
Вече е готов проектът на стройност 16 млн. лв. за консервацията на разкопките над метростанция 8-II , които ще са част от огромния археологически комплекс на античния град. Очаква се също до десетина дни бул. "Ломско шосе" да бъде отново отворен, увери Фандъкова. В момента там текат довършителни работи.
Предстои преминаването на тунелно-пробивната машина в посока от НДК към бул. "Черни връх" и окончателното завършване на метростанцията и Метродиаметър ІІ.
Премиерът Борисов, министърът на транспорта Ивайло Московски и кметът на София направиха проверка на хода на строителството на втория лъч на столичното метро. Те разгледаха вече изградения тунел, в който ще се помещава бъдещата метростанция "Св. Неделя", както и археологическото ниво над нея, което се социализира едновременно със строителството на метрото.
Няма коментари:
Публикуване на коментар